Ubersee

17 april 2016 - Übersee, Duitsland

Zondag 17 april

Gisteravond al begonnen met regenen. En ook vanmorgen regende het nog, het was een natte boel om ons heen.
De eerste keer is het altijd weer even wennen om je in de camper er weer fris en fruitig uit te laten zien. Om de beurt en ik ben altijd de eerste. Nadat we weer fris bij de tafel zaten, ontbijten.
Dan de stroom er af, die je per 50 cent kan upgraden en om 8.55 vertrokken uit Aschaffenburg.
Naar de A3 en richting Wurtzburg. Veel HA zonnepanelen die we zagen maar vandaag een baaldag hadden, geen zon! Ook weer wegwerkzaamheden die voor veel oponthoud zorgden.
Trajecten die je niet harder mag rijden dan 80 of 60km/u. Vandaag maar goed ook want met die regen wordt het er niet veiliger op. Ze zijn de weg aan het verbreden, dus over een paar jaar plukken wij daar de vruchten van. Bep zag de wijzer van de tankinhoud naar een kwart gaan en dus maar gaan tanken, meteen daar koffie gedronken.
Richting Neurenberg en zagen weer aspergevelden, waar ze die met die regen aan het steken waren. Even voor Iglostadt gestopt om te gaan eten. Even was het droog en de zon blinkte maar dat was het dan voor vandaag, we reden verder en het regende weer!
Om München heen was het druk en wit van het water, dus rustig rijden!
Richting Saltzburg en daar ong. 30 km voor afgeslagen naar Ubersee. Daar naar de camperplaats gereden, bij Bauwerhof Smid. Het is een boerenbedrijf die er 30 camperplaatsen bij heeft, hoef je niet te melken! De camper neergezet en ik naar de boerin gelopen. Heel vriendelijk en uitleg waar alle voorzieningen waren. Morgen afrekeningen met het zelf ingevulde papier.
Stroom er op en thee drinken. De boerin vertelde dat het net was gaan regenen en dat ze eigenlijk zon nodig hebben. Ik verteld dat wij de hele dag al regen hebben en dat ook wij graag zon willen hebben.
Mooi uitzicht op de bergen en na de thee werd de regen wat minder en met regenjas even een rondje gemaakt. Het is een veebedrijf met een loopstal en melkput om twaalf koeien tegelijk te melken. De roodbonte koeien lopen buiten. Ook nog nostalgie, er staat een rode Massey Ferguson, 35 PK, dezelfde die mijn vader had en dat " mijn" trekker was. Ik werkte daar mee zo'n 45 jaar geleden! Deze trekker bestaat nog en staat bij neef Willem.
Dan weer naar binnen, want het begint weer harder te regenen.
De kachel brandt en binnen is het goed toeven. We nemen een wijntje en daarna gaat Bep weer achter haar driepitter wat lekkers klaarmaken.
Ik kijk onder het eten naar Studio Sport en zie dat Ajax zwijnt en er een gelijkspel uitsleept.
Het is spannend in de Eredivisie. Bep afwassen en ik na de sport aan de administratie.
Hopen morgen op beter weer als we door Oostenrijk rijden!

1. Diane Honingh:
    17 april 2016
    Ik heb de hele wedstrijd gezien (zo goed als) en wat waren ze slecht! En wat hadden ze een geluk. Dat wordt de Makkelie Arena als ze kampioen worden ipv de Cruijf Arena.

Fijne avond, wij kijken familie Kruys.

Kus
  2. Dirk Molenaar:
    18 april 2016
    Ik wist niet dat dit bestond erg leuk goede reis en veel plezier Dirk en Hennie