Groesbeek

2 juli 2016 - Groesbeek, Nederland

Zaterdag 2 juli

Gisteravond om 8 uur een hoosbui gehad, het golfde van de camper af.
Zodoende miste ik het eerste doelpunt van België omdat er weer een flinke bui regen viel en de schotel er mee op hield. Wales werd sterker en maakte voor de rust 1-1. Dan kregen wij nog een paar flinke buien en ook een donkere wolk boven België, want ze verloren met 3-1!
Vannacht nog een paar kleine buitjes gehad maar vanmorgen droog en een vals zonnetje.
Het was ook een paar graden kouder in de camper dan we de laatste tijd gewend zijn.
Na het ontbijt opruimen en eerst koffie gedronken want de volgende rit is niet lang, naar Groesbeek!
Eerst nog het vuile water geloosd en dan om half elf vertrokken uit Goch.
Richting Kleve, Kranenburg komen we ruim een half uur daarna in Groesbeek aan. Onderweg kunnen we wel zien dat hier heel veel regen is gevallen want op de landerijen staan heel veel plassen!
Ingeschreven, we stonden nog in het systeem, en een plaats uitgezocht. De camper op een hoge plaats neergezet want ook hier is het soppig!
Luifel uit en zeil neergelegd en de stoelen. We konden zowaar buiten nog een kop koffie drinken want de zon scheen.
Inmiddels contacten met de fam Seevinck, die aan het kamperen zijn met vrienden hier in de buurt.
Komen vanmiddag, na het eten.
Wij dus ook eten en daarna wéér de zon. Ik denk echt dat we hem meegenomen hebben!
Maar..... Er vielen nog een paar buien en met niet zo'n klein beetje regen!
Tineke en de kinderen kwamen om half vier en het weerzien was weer als van outs!
Samen bijgepraat en wat gedronken, kinderen verwend en om half vijf vertrokken naar de camping waar zij hun bivak hadden opgetrokken.
Het was inderdaad een troosteloze blik hoe nat en pruttig alles was.
Ook de vrienden, die wij ook al lang kennen, ontmoet en nog wat gedronken voordat wij naar het restaurant in Groesbeek gingen. We zouden gezamenlijk bbqen maar omdat alles zo nat was en de weersvoorspellingen slecht waren zijn we uitgeweken naar een restaurant.
Lekker gegeten en van iedereen afscheid genomen en wij wandelend naar de camping die niet ver meer was.
Dan in en om de camper opruimen want alles is droog en de zon schijnt zodat we alles droog mee kunnen nemen.
Morgen de laatste rit van deze reis en dan zit het er op. Dan weer het weerzien van de andere familieleden!