Lavariano

18 april 2016 - Udine, Italië

Maandag 18 april

Vannacht weer de hele nacht geregend, maar vanmorgen was het even droog.
We konden ons wassen, enz. in het nieuwe sanitaire gebouwtje.
Na het eten ik betalen bij de boerin en wenste ons een goede reis en misschien op de terugweg dat we nog even aankomen.
Om 8.55 reden we weg en het regende al weer!
Op de bergen ligt sneeuw maar door de bewolking zien wij er weinig van.
Eenmaal op de snelweg bij het eerste tankstation een vignet voor Oostenrijk gekocht. 8,80 euro voor 10 dagen om over de snelweg te mogen rijden.
We waren de grens met Oostenrijk nog niet gepasseerd of er waren al weer wegwerkzaamheden.
Maar het was niet druk op de weg sus schoot het wel op.
We klommen omhoog en het bleef regenen en op gegeven moment was het 4 graden!
Tussen de Tauerntunnel en Kaschbergtunnel gestopt om koffie te drinken.
Daarna tussen de tunnels tol (11,50) betalen. Het bleef regenen en toen we de Katschbergtunnel uit kwamen was het droog en scheen de zon.
De temperatuur klom naar 20 graden! Langs Villach en daar even voorbij de snelweg af om te tanken.
Dat scheelt soms wel 25 ct per liter. En inderdaad tankte wij voor 1,01 per liter terwijl het op de snelweg 1,24 de liter kostte.
Dan de grens over en ja hoor, wegwerkzaamheden!
Bij Tarvisio er af en naar de camperplaats. Het was nog steeds mooi weer en 20 gr. De camperplaats was helemaal leeg en ook de voorzieningen waren nog buiten dienst.
Wij daar gegeten en overlegd en besloten om naar Udine verder te rijden.
Ook kwamen er donkere wolken aan en toen we nog niet zo lang onderweg waren begon het weer te regenen. De temperatuur zakte weer naar 11 gr. en we kregen toch een hoosbui, de weg leek wel een rivier!
Maar toen we de Dolemieten voorbij waren werd het droog en de zon begon weer te schijnen en de temperatuur weer omhoog.
In Udine zouden wij op de CP gaan staan bij het ziekenhuis. Er stonden al 5 campers en dat waren allemaal zigeuners met veel kinderen. Er was nog een CP, bij het kerkhof.
Wij daar heen en dat was helemaal een nieuwe parkeerplaats maar campers waren er niet, ook geen bordje dat hier een CP was. Ik een rondje gelopen en aan de bloemenjuffrouw gevraagd hoe het zat. Het parkeerterrein was net nieuw en ze had er wel eens een camper zien staan.
Bep was daar niet gerust op en het boek er bij en een andere CP opgezocht, 18 km verder.
In Lavariano was er een, bij een restaurant. Onze juffrouw van de Tom Tom opdracht gegeven om ons daar heen te brengen. Binnendoor en het kwam helemaal goed, we stonden voor het gesloten hek van het restaurant! De buurvrouw zat buiten en ik gevraagd (met gebaren!) hoe of wat.
Zij zou wel even bellen en ja de poort ging open. Ontvangen door een Engels sprekende vrouw die ons de plek aanwees en ook alle voorzieningen liet zien.
De camper op zijn plaats gezet en Bep de papieren ingevuld.
Het was heerlijk weer, de stoelen er uit en buiten aan de koffie.
Het was wachten tot de 5 in de klok kwam en hebben toen een wit wijntje genomen.
Om half 7 gaat Bep naar binnen om het eten te maken, ik blijf buiten om dit in elkaar te flansen.
Dan gaan we eten en na het eten ga ik nog even een rondje lopen en na de afwas gaat Bep douchen. Ik ruim de stoelen op en ga ook naar binnen.

1. Dirk Molenaar:
    19 april 2016
    Ik wist niet dat dit bestond erg leuk veel plezier en een goede reis gr DIrk en Hennie
  2. Twan en Lisette van esch- ouderling:
    19 april 2016
    Hier is het weer ook redelijk maar voor de rest moeilijk
    Geniet van de fijne en mooie dingen daar mooi hoor
  3. Huberdina Schouten:
    19 april 2016
    Hier is het koud en winderig, temperatuur wil niet erg stijgen.
    Tot donderdag blijft het redelijk, daarna zakt de temp.naar 8, 9 graden
    Vannacht zelfs matige vorst aan de grond en Jaap heeft al zijn plantjes geplant, als dat maar goed gaat.

Goede reis verder en dikke kus