Goch

1 juli 2016 - Goch, Duitsland

Vrijdag 1juli

Gisteravond waren we dus laat en hadden vanwege de bomen geen schotel dus Bep me weer proberen voorbij te streven met Skip Bo maar na twee spellen weer gelijk dus blijf ik er twee voor staan.
Vanmorgen geen blauwe lucht maar bewolkt. De temperatuur was wel goed, 20 gr.
De sanitaire handelingen in de camper op de wc na want het openbare toilet is hier vlak bij en netjes!
Dan naar de bakker die 200 m verderop zit. Verse broodjes en wat lekkers voor bij de koffie.
We ontbijten en het is druk met vaders en moeders die hun kinderen, met rugzak, afleveren bij het kinderdagverblijf dat hier vlak bij is.
Als alles weer een plaatsje gekregen heeft, gaan we om half tien weer verder.
Maar eerst nog even tanken, is Bep ook weer blij!
We gaan de Autobahn 61 op en rijden richting Venlo.
De Tom Tom juffrouw wil ons steeds door het Ruhrgebied heen hebben, maar wij zijn eigenwijs en volgen Venlo omdat we denken dat die route best druk kan zijn.
We zoeken een parkeerplaats om koffie te drinken maar het duurt erg lang voordat we er een tegenkomen.
Dan zitten we al in Nederland en de parkeerplaats is erg vol, maar we vinden een plaatsje.
Nog even met een chauffeur van Koopmans meel gepraat die met meel het hele land door gaat om zijn ambachtelijk meel bij de diverse bakkers af te leveren.
Dan weer verder richting Nijmegen en de eerste regen viel na een lange tijd!
De lucht zag grijs en we vreesde het ergste dat deze dag een regendag zou worden.
Afgeslagen naar de A77, richting Goch, dus een schijnbeweging!
Dat ligt in Duitsland en daar zijn we 6 jaar geleden een keer geweest en Bep vond dat een leuke stad, dus daar naar toe.
Vlak bij Goch werd het droog en reden naar de camperplaats.
Hier is een camperplaats voor 220 campers! We konden dus de plaats uitzoeken want er stonden er misschien 50. En daarvan is 98% van gepensioneerd!
De camper neergezet, betaald en even daarna gegeten.
Ook hadden wij belangstelling van nog twee medecamperaars die deze uitvoering van de Hobby nog niet gezien hadden. Alle lof voor ons voertuig!
Dan gaan we naar het stadje. We moeten wat omlopen omdat het riviertje de Niers nog een hoge waterstand heeft en het voetpad er naast nog onder water staat.
Goch is ook al een oude stad dat omstreeks 1261 stadsrechten heeft gekregen. Diverse landen hebben over het stadje geregeerd en ook in de oorlog is het er niet ongeschonden van af gekomen.
Via bombardementen en artilleriegeschut in februari 1945 is ong 80% van het stadje in een puinhoop veranderd.
Maar wij kwamen het stadje binnen en het eerste was een C&A en daarna nog heel veel kledingswinkels, ik wist niet dat er zoveel waren! Maar Bep glom en het einde was dat ze drie kledingstukken had gescoord! Maar ook nog een klein regenbuitje gehad, maar duurde gelukkig maar 5 minuten.
Dan weer terug naar de camper want het was inmiddels theetijd.
Er komen nog veel meer campers hier het terrein op en zoeken een plaatsje.
Ik loop nog een rondje en het is leuk om zoveel verschillende campers te zien. Één springt er uit, een soort touringcar, waarvan de eigenaar Nederlander is maar een Spaans nummerbord heeft.
Ze zijn de meeste tijd in Spanje maar daar wordt het nu te heet en daarom een paar maanden terug naar het noorden.
Als de vijf weer in de klok is gaan we aan een glaasje Franse witte wijn.
We hadden een voorraadje maar is bijna op en maar goed ook want volgende week begint het gewone leven weer!
We mijmeren nog wat over de afgelopen 11 weken die toch snel omgegaan zijn!
Bep gaat weer aan het eten beginnen en om 7 uur eten we weer heerlijk.
Bep wast af en ik gooi het vuilnis weg en loop een rondje. Ik tel zo even vlug bijna 90 campers!
Nu de administratie bijwerken, ik hoop dat er morgen en overmorgen ook tijd voor is!

1. Diane Honingh:
    1 juli 2016
    Heel veel plezier morgen! Wat zullen Fre en Boris blij zijn.. Ze vragen al weken wanneer jullie nu eindelijk thuis komen.