Ahrweiler

30 juni 2016 - Ahrweiler, Duitsland

Donderdag 30 juni

Gisteravond de thee buiten opgedronken en toen de tafels en stoelen opruimen en naar binnen.
Bep wil me graag inhalen en dacht vanavond met Skip Bo haar slag te slaan maar het werd gelijk dus schoot ze daar weinig mee op.
Afgelopen nacht heeft het geregend en zelfs een paar buien.
Vanmorgen was het droog maar wel een grijze vette lucht.
Na het wassen naar de bakker in het dorp en kon mee terugrijden met de Burgemeester die brood halen was met de auto.
Kwam goed uit want we waren niet vroeg vanmorgen en zo haalde ik wat tijd in.
Na ontbijt de camper weer rijklaar en eerst vuil water lossen.
We hadden nogal veel want bij de vorige camping, in Sant Etienne du Bois had ik water bijgetankt en dat smaakte naar chloor en daarom bijna alles geloosd.
Om 9.25 vertrokken wij uit Eguisheim, richting Colmar.
Dan naar Straatsburg waar we alle mooie dorpjes aan onze linkerkant voorbij zagen gaan.
Ook een en al druivenvelden.
Even voor de grens met Duitsland gestopt en koffie gedronken. De grens met Duitsland passeerden we om 11.40 en hadden voor de grens nog een paar spatten regen gehad.
Maar de temperatuur bleef goed, 23 graden, en zo reden we langs de Pfaltz waar ook mooie dorpjes liggen en oneindige druivenvelden.
Voorbij Ludwigshafen het Rheinland met velen soorten groenten en even voor de Hundsruck gestopt en gegeten bij een pick nick tafel. Daar de boeken er bij en gekeken waar we vanavond naar toe zouden gaan. Ik had al wat in mijn hoofd en ook de afstand bleek binnen de normen zodat we besloten om naar Bad Neuenahr Ahrweiler te gaan.
De Moezel over en dan door het mooie Eiffelland
In Bad Neuenahr aangekomen eerst naar de Aldi om wat boodschappen in te slaan en dan naar de camperplaats. Waar we naar toe wilde was sinds een half jaar opgeheven. Dus de volgende opgezocht, er zijn er hier vier! Dit was een camping en die had geen plaats meer voor een camper dus naar nummer drie! Daar was nog wel plaats, we staan aan de rivier de Ahr.
Camper naar de zin neergezet en Bep eerst thee gezet want het was al 16.20.
Ik aan mijn buurman, we staan met z'n vieren, gevraagd waar de Altstadt was en dat was niet ver weg, ong 10 min lopen.
Dus wij om 17.15 naar het mooie Ahrweiler gelopen.
Dit is al een oud stadje waar Kelten, Germanen, Romeinen en Fransen elkaar afwisselden.
In de 13e eeuw kwam er een ringmuur omheen met een paar poorten. Hiervan is het meeste nog bewaard gebleven. Het stadje zelf is gezellig, met autovrije straten en vakwerkhuizen waar heel veel winkels zijn ondergebracht. Ook een grote kerk op het marktplein, de eerste hallenkerk van het Rijnland, de St Laurentius kerk die vanaf 1269 gebouwd is. We kwamen tijd te kort om alle winkels te bekijken want hier in Duitsland gaan de winkels om zes uur dicht!
Dus dan weer terug naar de camper waar we om 18.20 arriveren. De fles wijn staat koud dus eerst een wijntje voor het eten. We zijn dus laat en Bep gaat om 19.40 weer achter haar driepitter en maakt het eten voor ons. Half negen zijn we klaar en Bep wast af en ik ga kijken waar de vuilnis weggegooid moet worden. Daarna heb ik een hoop administratie.

1. Diane Honingh:
    1 juli 2016
    Daar heb je dit jaar wel veel pech,ee gehad: camperplaatsen die opgeheven zijn. Nou ja.. Als je een alternatief achter de hand hebt is het niet zo erg.

Nog maar twee nachtjes en dan zit je weer achter je tafel in huis. Tom vroeg zich vanmorgen ook af of hij jullie nog zou herkennen ;-).

Geniet nog de laatste paar dagen, want je weet het: Als je thuis bent ben je gewoon weer thuis en is het normale ritme er zo weer...