Torre dell Orso

28 april 2016 - Torre Dell'orso, Italië

Donderdag 28 april

Gisteravond dus voetballen gekeken, Atletico Madrid tegen Bayern München. Het was net zoals tegen Barcelona, Bayern had zeker een gelijkspel verdiend maar het bleef 1-0
Vanmorgen weer blauwe lucht en een heerlijk zon op de camper.
Toen we gegeten hadden, heb ik betaald. Gisteren mijn ANWB kaart laten kopiëren maar dat bleek niet goed te zijn, het moest mijn ID of paspoort zijn, want als er controle zou komen dan was dat niet goed. Dus duurde het even voordat wij konden vertrekken. Dat was dus om 9.10
Naar de SS16 en dan richting Bari. Het was behoorlijk druk op die weg, vooral veel vrachtauto's.
Bari is een havenplaats en daar gaan veel vrachtauto's heen denk ik. We stonden daar ook nog in een, korte, file. Dan naar Brindisi, ook een havenplaats waar het omheen ook druk was. Misschien ook door de markt die daar was. Dat zagen wij vanaf de weg!
Ook hier veel olijfbomen, druiven, fruitbomen en nog meer producten van wat ik niet weet wat het was.
Maar ook ronde balen stro die niet zo lang geleden geperst waren!
Na Brindisi naar Lecce. Er was daar een camperplaats en daar heen gereden. Maar.... de camperplaats was nu een bouwput, dus geen plaats voor ons. Teruggereden naar het begin van Lecce, want daar was een parkeerplaats voor bussen en auto's, maar niet voor campers.
Het parkeerplaats was behoorlijk vol en wij vonden toch een plaatsje in een hoek waar we niet in de weg stonden. Ik zag een parkeerwachter die aan het controleren was of iedereen betaald had en hem " gevraagd" hoe het allemaal werkte. Ik stond goed volgens hem en ging mee om een kaartje te kopen. Het waren twee kaartjes voor twee euro, één voor in de camper en één voor de bus naar het centrum. Dus de bus genomen en halverwege was er politie en opstopping. Er kon niet verder gereden worden want, wat later bleek, er was een demonstratie en die hadden de weg afgezet. Dus de bus uit en verder lopen naar het centrum wat niet ver was. Lecce is al een oude stad, het is in de 7e eeuw v Chr gesticht door de Grieken. In de Romeinse tijd heette het Lupia en die bouwde in de 1e eeuw een amfitheater waar de gladiatoren tegen de dieren vochten. Van dit theater zijn nog de restanten over en staat midden in de stad. Er zijn veel monumenten waaronder de Santa Croce en de Duomo of Kathedraal. Op het informatieburo hebben wij een kaart van de stad gekocht en zijn de stad rondgelopen wat best te doen is. Wij zouden hier overnachten maar omdat die CP er niet was moesten we op zoek naar ergens anders. Dus gunden we ons niet zoveel tijd! Wel nog gegeten in Lecce en dan terug gelopen via de Porte Napoli naar de parkeerplaats. Daar het boek geraadpleegd en naar Torre dell Orso gegaan. De Tom Tom zei dat we door de stad moesten maar die stond helemaal vast dus dan maar een stuk omrijden.
Om 15.15 waren we via de kustweg op de camping Senthinella en daar de camper neergezet.
Ook hier veel administratie, alle twee ID of paspoort en veel papieren invullen met handtekening er onder, waarvoor? Ik kan het niet lezen! Stoelen naar buiten en aan de koffie. Dan lopen we naar het dorp wat uitgestorven is. Heel veel vakantieappartementen en winkels die allemaal gesloten zijn, wachten tot de zomer komt! Er was wel een klein winkeltje open waar we nog wat spulletjes kochten en dan weer terug. Het was bewolkt geworden dus de stoelen maar weer in de camper.
Bep douchen en ik even bijschrijven. Het wijntje drinken we binnen op. Er stonden toen wij kwamen nog twee campers en een caravan van een Belg. Die andere van een Nederlander en een Fransman.
Toen wij zaten te eten kwam er nog een Nederlands VW camperbusje met alleen een vrouw! En even daarvoor een Nederlands stel met een caravan en nog twee fietsers en een camper, het wordt druk!
Vanavond wil Bep me inhalen met scrabbel, zullen zien wat het wordt!