Gallipoli

29 april 2016 - Gallipoli, Italië

Vrijdag 29 april

Gisteravond is het Bep gelukt om twee spellen te winnen en staan we dus gelijk!
Vannacht had het wat geregend maar vanmorgen droog en bewolkt. De zon kwam een uurtje later.
Nog even een praatje gemaakt met de buurvrouw die alleen reist. Is ook een wandelfanaat en doet dit allemaal alleen! Dus als ze iemand treft dan is hij of zij de klos!
Het duurde dan ook even dat we weg reden, 9.15.
Toen scheen de zon dus en reden we langs de kustweg naar Otranto.
Deze weg was slecht en daarom sloegen we af naar de S16 richting Maglie.
Deze weg zijn ze aan het verbreden en zijn er dus wegwerkzaamheden.
De max snelheid is 40 km/uur maar de Italianen houden zich daar niet aan. Ook doorgetrokken streep, gewoon inhalen. Ik denk dat het een sport is in Italië om zoveel mogelijk overtredingen te maken, ze geven gewoon nergens om!
Dan naar Leuca, het puntje van de hak van de laars.
Daar heen, ook door diverse dorpjes met smalle wegen en dan gewoon parkeren met je alarmlichtjes aan!
We kwamen aan de punt, maar even verder dan de Capo Sta Maria di Leuca.
Daar een parkeerplaats gevonden en koffie gedronken. Ook wat foto's genomen van de kust en het water dat nu Golf van Tarente heet.
Weer verder gereden naar Galltipoli waar een camping is.
Eerst even de stad in gereden om boodschappen te doen. Daarna naar de camping die enorm groot is. Er zijn 600 plaatsen, maar er zijn er nu ik dit typ 12 bezet!
Ook mensen die we op de vorige camping gezien hebben.
Stoelen en tafel er uit en ook de luifel een stuk uitgedraaid.
Eerst eten en na de afwas van de zon genoten.
Ook nog het water bijgevuld en dan wat lezen.
We drinken ons wijntje om half zes binnen want de zon gaat achter de bomen en dan wordt het fris. De hele familie Honingh is op reis of vakantie? Wij met de camper en die andere bijtjes met Honingh aan hun poten zijn uitgevlogen naar Gran Canaria, Sardinië en New York, wat wordt de wereld toch klein!
Bep weer achter het fornuis om wat lekkers klaar te maken.
Na het eten was ik af en Bep haalt de was binnen.
Vanavond wel TV dus ik denk geen spel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Niza/Rijk:
    29 april 2016
    Beste Bep en Bert
    Een weekje weg geweest zonder internet en het zonder jullie dagelijkse belevenissen moeten doen. Vandaag de draad weer opgepakt en de verhalen van afgelopen week gelezen. Het is een prachtige reis die jullie aan het maken zijn. We hebben de indruk dat de reis meestal mooier is dan de bestemming. Elke dag is het een verrassing waar de nachtrust wordt genoten. Het valt op met welk gemak, na beraad, een oplossing wordt gevonden als de bestemming anders uitvalt dan verwacht. Het deel van Italie waar jullie nu zitten, is niet het mooiste deel. De verhalen van Bert hebben juist charme van dit meer onbekende deel van Italie. Het lijkt of je over zijn schouder mag meekijken tijdens deze reis en nodigt uit. Erg mooi zoals de zaken worden beschreven en verwoord.
    De reis van jullie is een belevenis.
    Vriendelijke groet van ons.
  2. Diane Honingh:
    30 april 2016
    Wij hebben vandaag ook een prachtige dag. Terwijl ik dit typ zit ik op een bankje in Central Park in de zon, jas uit. De kinderen aan een ijsje en zo spullen in het hotel halen en Tom z'n New York City FC shirtje aan, want we gaan zo naar de wedstrijd. Iedereen in NY heeft vandaag besloten naar het park te gaan denk ik want het is ontzettend druk.
    Wens jullie een fijne avond! X