Bisceglie

27 april 2016 - Bisceglie, Italië

Woensdag 27 april.  KONINGSDAG

Gisteravond dus voetballen gekeken en gezien dat twee elftallen geen doelpunt tegen wilde hebben. Dus schaakvoetbal. Ook weinig spectaculaire momenten. Het bleef dan ook 0-0
Gingen niet vroeg naar bed en ook nu weer heel veel sterren.
Vanmorgen werden we wakker met een blauwe lucht en een heerlijke zonnetje.
Na ontbijt betalen en stroom er af en om 8.45 reden wij de camping af.
Een heel slecht stuk slechte weg naar de SP 53 die langs de kust loopt.
Die was goed en met prachtige uitzichten langs het water. We zaten af en toe wat hoog en dat is niet Bep haar sterkste punt. Na 4 tunnels kregen wij de vijfde, maar die was gestremd dus moesten we niet door de berg maar er over, ook dit vond Bep niet leuk!
Naar Manfredonia en dan over de SS 159. Daar langs veel verlaten huizen waar het meeste hout was uitgesloopt. Maar wat ons opviel dat er zoveel troep langs de kanten van de wegen ligt.
Zo over de slechte SP 77 naar Cerignola. Daar op de SP 231 wat een redelijke brede weg is. Hier veel olijfbomen, druiven en fruitbomen.
Daar zouden we koffie drinken op een parkeerplaats. Maar op de meeste parkeerplaatsen stond een mooie juffrouw die niet je ramen kwam wassen!!
Dus maar door gereden naar Castel del Monte. Daar op de grote parkeerplaats eerst koffie gedronken want daar waren we wel aan toe. Dan met de bus, die één euro pp kost naar boven naar het kasteel. Dit kasteel is rond 1240 gebouwd in opdracht van Keizer Frederik II. Mogelijk is het gebouwd op de fundamenten van een eerder fort. In de loop der eeuwen werd het gebruikt voor residentie, gevangenis, schuilplaats voor de pest of rovershol. Het is symmetrisch gebouwd, 8 torens die in een achthoek staan en ook het kasteel zelf staat in een achthoek. Als je een vertrek hebt gezien heb je ze eigenlijk allemaal gezien, ze zijn identiek! En er staat weinig in om te bekijken. Maar het is een indrukwekkend gebouw met op de eerste verdieping een prachtig uitzicht over de omgeving. We hebben er nog een rondje omheen gelopen en zijn toen naar de bus gegaan die ons weer naar beneden bij de camper bracht. De stoelen er uit en daar gegeten, het was heerlijk weer. Nog even blijven zitten en dan naar Molfetta waar we zouden overnachten.
Maar de eerste CP was nog gesloten en de ander was er mee op gehouden dus moesten we wat anders zoeken. Eerst nog (duur) getankt zodat Bep met een glimlach naast me zat.
Op de NKC app een andere CP gezocht en die was vlak bij in Bisceglie. Daar heen gereden maar was ook gesloten en de eigenaar was zo vriendelijk ons voor te rijden naar een CP even verder op. Mooie camping met alles er op en dr an. Ingeschreven en de camper neergezet. Stoelen er uit en op ons terras wat gedronken. Dan nog even naar de Zee gelopen waar een strandje is maar het water nog veel te koud! Ook het zwembad is nog niet gevuld dus daar kunnen we ( gelukkig) ook niet in.
Dan is het tijd om op onze Koning te proosten. Hoezee, hoezee, hoezee!
We zitten lekker in de zon en denken aan de feestvierders in ons koude kikkerland.
Bep maakt weer eten en dat dien we binnen want de zon is dan al weg en dan wordt het frisser buiten. Gisteren de eerste Nederlanders ontmoet en ook vandaag Nederlanders op de camping.
Een stel uit Cuyck gepensioneerd, alle twee in het onderwijs gezeten. Hun dochter met man en twee kinderen zijn hier ook, met het vliegtuig naar Bari en opgehaald door hun.
Ik afwassen en Bep alles weer opruimen. Nu opschieten want vanavond wéér voetballen

1. Gerard:
    28 april 2016
    ziet er weer goed uit! We genieten weer elke dag een beetje mee met jullie.lieve groet,Jantien en Gerard