St Etienne du Bois

27 juni 2016 - Saint-Étienne-du-Bois, Frankrijk

Maandag 27 juni

Gisteravond nog twee spellen Skip Bo gedaan die Bep alle twee won. Ik had niet zo'n zin in een derde spelletje, sta er nu nog één voor!
Nog een heel klein stukje van Hongarije-België gezien. De Belgen stonden vijf minuten voor het einde met 3-0 voor en dus door naar de volgende ronde.
Vanmorgen beetje hoge sluierbewolking, maar ook wat meer wind dat frisser aanvoelt.
Eerst weer naar de bakker en na het ontbijt gaan we opruimen en de camper rijklaar maken.
We nemen afscheid van de mensen uit Schagen (80 en79!) en ook van de mensen uit Hoogeveen.
Die uit Schagen gaan morgen dezelfde kant op als wij, dus komen we ze misschien nog wel tegen.
Om kwart over negen vertrekken wij en gaan over Bourdeaux naar Crest.
We gaan helemaal binnendoor, dan zien we ook nog wat!
Via Romans sur Isère naar Voiron. De Tom Tom juffrouw wijst ons de weg aan de onderkant van de Isère maar wij zouden aan de bovenkant van de rivier willen rijden.
Er waren weinig parkeerplaatsen aan onze kant en daarom stopten we in Cognin les Georges, op een parkeerplaatsje bij de kerk.
Daar koffie gedronken en daarna weer verder.
Maar nu over de brug van de Isère, bij Vinay, en dan zo naar Voiron.
Daar doorheen en dan de D1075 richting Bourg en Bresse.
Even voorbij Morestel gestopt bij een parkeerplaats, tafel gedekt en daar gaan eten.
Bep gooide per ongeluk haar hete koffie om en kreeg dat over haar heen! Even paniek maar achteraf viel het wel mee. Dan weer verder naar Bourg en Bresse. We zouden daar op de camping gaan staan want een paar jaar eerder hebben we daar ook gestaan.
Maar bij de poort gekomen stond er op een bord,"fermé" wat gesloten betekend.
Je kon er nog wel vuil water lossen en er stond ook een bord met een verwijzing naar een camping verderop.
Dus daar heen gereden en we konden daar een plaats uitzoeken.
Stroom er op en Bep haar broek uitwassen!
Thee gezet en dat in de schaduw achter de camper opgedronken.
Dan eerst ingeschreven en betaald. De eigenaars zijn jonge mensen en de moeder van die man is Nederlandse en spreekt Nederlands met een Frans accent!
Toen zijn we nog naar het dorpje gelopen.
Ik had geïnformeerd naar een bakker en die was midden in het dorp zeiden ze.
Het dorpje is niet groot maar wij zagen dus wel een bakker, postkantoor, brandweer, bank en ook openbare toiletten. Restaurantjes en een paar winkels.
Veel service voor zo'n klein dorp!
Toen we weer terug waren was de vijf al lang uit de klok verdwenen en hebben we gewacht tot 17.35!
Dus weer een nieuw terras ingericht en lekker van het wijntje en de zon genieten.
Bep gaat weer wat eten maken terwijl ik hier mee bezig ben.
We eten binnen zodat ik de laatste 20 minuten van Spanje-Italië kan zien.
Italië wint met 2-0 en gaat dus door!
Bep wast af en ik gooi de vuilnis weg. Hier in Frankrijk zijn meestal buiten de poort van de camping
diverse vuilcontainers voor het desbetreffende afval.
Dan komt de zon nog achter de boom vandaan en gaan we nog even buiten zitten.

1. Diane Honingh:
    28 juni 2016
    Geniet er nog maar van. Hier wisselvalligheid ten top. Maar daar valt toch niks aan te doen. Gek dat jullie over een paar dagen gewoon weer thuis zijn. Wel weer fijn! Zoals je op de app las was Sanne bang dat ze jullie niet meer zou herkennen. Hahaha!
    Maak er nog een paar mooie laatste dagen van! Kus