Serres

21 juni 2016 - Serres, Frankrijk

Dinsdag 21 juni,  zomer!

Gisteravond was het al laat dat we aan de thee toe waren en ik nog wat klooien met de TV en kreeg zowaar NPO 1 en 2! Dus het laatste stuk van de tweede helft van Slowakije-Engeland gezien. Dan nog wat zoeken en ook SBS en RTL4 gevonden op Astra 19!
Dus werd het een avondje TV.
Vannacht er nog uit geweest want er vielen een paar druppels regen op ons dak. Ik het matje naar binnen gehaald maar het bleef bij die paar druppels.
Vanmorgen half bewolkt maar wel al warm.
Nadat ik het bestelde brood had gehaald buiten ontbeten.
De luifel uitgedraaid want het is al warm in de zon.
Koffie drinken en daarna  naar beneden gelopen naar het stadje.
Serres is ook al oud en was de nevenstad van Sisteron.
Maar Richelieu verwoestte de citadel van Serres in 1633 en is daarna niet zo belangrijk meer geweest. Ook is hier,in Serres, Hannibal met zijn leger en olifanten in 218 v Chr langs gegaan om in Italië slag te leveren met de Romeinen.
Wij door het stadje gelopen, de kerk uit de 12e eeuw bezocht en ook koffie gedronken op een terrasje. Dan gaan wij weer de brug over de rivier La Büech en lopen weer richting de camping.
Maar nu dus bergopwaarts en dat kost energie!
We eten onder de luifel en ik ga nog een stukje aan de wandel.
Bergopwaarts waar je een prachtig uitzicht hebt over de camping en omgeving.
Maar ik zie ook op een gegeven ogenblik de stieren die vlak bij ons lopen en een jong eigenwijs stiertje aan de verkeerde kant van het schrikdraad lopen, dus vlak bij ons!
Ik naar beneden en Bep ook gemobiliseerd om dat stiertje weer aan de andere kant van het schrikdraad te krijgen. Er was een doorgang van het schrikdraad om dat even open te maken dus moest Bep dat doen terwijl ik dat stiertje daar heen joeg!
Bep het schrikdraad open en haar hand aan de andere kant om het vast te houden en kreeg een schok! Het stiertje kroop onder het schrikdraad door en ik denk dat hij Bep stond uit te lachen!
Maar het stiertje stond weer aan de goede kant van het schrikdraad!
Dan naar boven gelopen en een duik in het zwembad genomen. Het was net een paar dagen gevuld dus de temperatuur was nog niet op zomerpeil!
Lekker opgefrist en meteen onder de douche zodat ik dat ook meteen had gehad!
Nadat de thee op was weer naar boven en betaald.
Ondertussen had Bep de wijnfles ontkurkt en hebben wij nog lekker een tijdje onder de luifel gezeten. Het is vandaag ook weer een prachtige dag al was er wat bewolking maar nu om half negen is het nog 24 gr.
Bep ging daarom pas om half acht het eten maken en nu nadat de afwas door mij gedaan is (en ook afgedroogd, Diane!) zitten we nog heerlijk buiten. Het is ook een mooi gezicht dat de zon zo op de bergen schijnt!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Diane Honingh:
    22 juni 2016
    Nou pap, goed van je hoor: ook afgedroogd. Een compliment waard Hahaha!

Wij hadden gisteravond de Stern bbq. Het weer werkte niet echt mee, want het heeft zeker tot een uur of 9 geregend (toen we van huis gingen trok het hier juist open). Maar het was gelukkig niet koud. Het eten was lekker (gelukkig niet alleen vis deze keer) en bijgepraat met de vrouwen. Om half 11 naar huis gegaan, want de kinderen waren natuurlijk toch alleen en Sanne zat op haar kamer te leren en Tom had rond half 11 wel zoiets van: komen jullie al snel? Dan wordt het natuurlijk donker en ach, hij is uiteindelijk ook nog maar 11. Dus om 11 uur waren we weer thuis.
    Vandaag is het prachtig weer en denk de mooiste dag van de week: morgen 30 graden en onweer namelijk.
    Vanmiddag gaat Tom naar het HLZ, zijn nieuwe klas onkosten en de mentor. Hij heeft er erg veel zin in.
    Wens jullie een mooie dag, kus
    Os.. Laat vandaag de losse stieren maar lopen....
  2. Diane Honingh:
    22 juni 2016
    Het moet natuurlijk ontmoeten zijn ipv onkosten. Maar ik typ dit op de iPad en zie alleen mijn toetsenbord en niet het scherm wat ik typ....