Serres

20 juni 2016 - Serres, Frankrijk

Maandag 20 juni

Gisteravond waren we laat klaar en dus was het al bijna tien uur toen wij aan een spelletje skip bo toe kwamen. Weer gelijk dus schieten we er weinig mee op.
Het was al laat dat we naar bed gingen en ondanks de heldere hemel vol met sterren was het niet zo fris als gisteren, toe moest het vest aan!
Vanmorgen wat vroeger er uit en ik denk dat de nachtegaal verkering heeft want ik hoorde hem niet!
Naar de bakker en het is weer prachtig weer met blauwe lucht en zon.
Als ik het stadje inloop is alles weer keurig netjes (8.10). Alles aangeveegd, alle vuil containers leeg, ook die op de CP, alsof er gisteren niets te doen was geweest!
Mijn bakker was dicht en moest even een stukje verder lopen om een "restaurant" te kopen.
Op de CP leek het de uittocht van Egypte wel, zoveel campers vertrokken er en moesten allemaal hun vuil water lozen op de saniplaats.
Na het ontbijt de spullen weer op zijn plaats en eerst koffie gezet. Gisteren Diane aan de telefoon en nu Tineke. Ook weer bijgepraat en daarna wij ook in de rij om het vuile water te lozen.
Om 10.15 vertrokken wij van de CP en het was een kort ritje want we gingen eerst nog naar de Intermarché. Je weet nooit waar je terecht komt, dus de voorraden moeten op peil blijven.
Daar vertrokken wij om 10.45 en het was al 25 gr.
De weg naar Digne les Bains is een prachtige weg langs lavendelvelden, graanakkers en gezicht op de Alpen waar hier en daar nog sneeuw op ligt.
Na Digne richting Sisteron, daar doorheen en bij Eyguians afgeslagen naar Orpierre waar we op de camping "Les Prince d'Orange" wilde gaan staan.
Het laatste stuk was een smal weggetje omhoog en toen kwamen we voor een gesloten poort, niks geen Prins van Oranje!
Die ging pas om 2 uur open en er was ook geen parkeergelegenheid meer want die stond vol met luxe wagens. Ik hem op de sani plaats gezet en eerst een rondje over de camping gelopen. Tussen de hoge bergen en wel een prachtig uitzicht.
Weinig bezet maar ook niets voor ons dus zei ik tegen Bep, inpakken we zoeken wat anders.
Bij Serres is ook een camping en daar dus naar toe.
Ook dit laatste stuk is een steil weggetje omhoog. Bij de poort stond ook een Nederlands stel met caravan te dubben of ze er op zouden gaan.
Je moest een stuk de camping op om bij de receptie te komen, en ook omhoog.
Die draaide om en gingen weer bergafwaarts en wij naar boven naar de receptie. Ingeschreven en vlak bij de poort een mooi plaatsje gevonden.
Stroom er op en stoelen en tafel er uit en gaan eten onder een boompje.
We zitten hier op 800 m hoogte en hebben een prachtig uitzicht over de omgeving.
Bep gaat een wasje doen en ik ga de watertank vullen.
De buurman en buurvrouw komen terug uit het zwembad en maken een praatje, komen uit Denekamp en zijn 3 weken onderweg. Als ze vragen hoe lang wij onderweg zijn, zijn ze verbaasd over onze reis.
Dan even hand en spant diensten voor de wasvrouw en in de schaduw de administratie bij houden. Bep dr was hangt en wij gaan aan de thee want het is al weer zo laat.
Onder het genot van een wijntje houden we beraad en besluiten hier nog een dag langer te blijven.
Ik naar boven om dat te bespreken, Bep het eten maken.
We eten buiten en dat was al weer een paar dagen geleden.
Volgens de buurman was er gisteren en afgelopen nacht heel veel wind geweest, hadden de luifel ingedraaid.
Maar nu was het lekker, ik was af en als ik terug kom en afgedroogd heb gaan we nog even een stukje de camping over en zien ook koeien lopen aan de andere kant van het schrikdraad.
Als we terug zijn is de zon achter de bergen en wordt het frisser en ruimen we de stoelen op en gaan naar binnen.

1. Diane Honingh:
    20 juni 2016
    Geniet maar van dat lekkere weer. Hier was het echt herfst vandaag!! Maar... Mooi weer komt er aan, tenminste.... warm weer. Of het mooi blijft moeten we nog zien.

Fijne avond!! Kus