Dieulefit

22 juni 2016 - Dieulefit, Frankrijk

Woensdag 22 juni

Gisteren dus de langste dag en dat was ook zo!
Nog een rondje over de camping gelopen, dan een kop thee en daarna een wijntje.
Het was heerlijk buiten en ook heel stil. Hier hoor je alleen nog wat vogels.
Het leek wel in een film toen om 22.50 de volle maan achter de bergen tevoorschijn kwam.
We bleven zitten tot half twaalf en het was nog lekker buiten.
Vanmorgen wederom prachtig weer, blauwe lucht en al 22 graden om 8 uur.
Als ik weer gewassen en geschoren ben, naar de winkel van de camping en brood gehaald.
We eten binnen want het is nu al heet buiten en de luifel is ingedraaid.
Als alles opgeruimd is nemen we afscheid van de buren uit Denekamp en vertrekken om 9.20 uit Serres. We gaan over de D994 richting Nyons. Een prachtige weg door het berggebied.
We stoppen op een parkeerplaats en drinken daar koffie.
Dan weer verder naar Nyons en zetten de camper bij een parkeerplaats neer.
We lopen Nyons in en anders zijn we er als er markt is en nu kan je rustig over straat lopen en de winkels bekijken. Na een uurtje stappen we weer in de camper en gaan richting Dieulefit.
We hadden gisteren besloten om toch nog een paar dagen Dieulefit aan te doen.
De weg er naar toe is ook mooi om zo tussen de lavendelvelden en de druivenstruiken te rijden.
Halverwege, de camper op een parkeerplaats gezet en daar eerst gegeten.
Dan naar Dieulefit en eerst naar de Super U om de lege schappen aan te vullen.
We hadden in de rit hier naar toe al overdacht waar we dachten om te gaan staan.
Maar hier aangekomen waren er slechts 3 plaatsen vrij! Dus veel keus hadden we niet en hebben geluk dat Jaqueline en Francois hier nog niet staan want wij staan nu op hun plaats.
Daar dus de camper neergezet en geïnstalleerd. De beheerders Antoine en Armell hekende ons gelukkig nog wel dus waren we niet veel veranderd!
We hebben een boom naast de camper en dat is met deze temperaturen wel lekker.
Zwemgoed aan en samen eerst een duik in het zwembad(je) van de camping genomen.
Na de thee het stadje in gelopen en zagen dat de temperatuurmeter 34 graden aangaf!
Het stadje zelf was niet veel veranderd, waren wel meer winkeltjes open.
Ook de bakker is er nog zodat we morgen wel vers brood hebben!
Dan weer terug naar de camper en Bep een wijntje ingeschonken. Ik nog een tijdje met de overburen gesproken die uit Schagen komen en eerst in Landsmeer woonden.
Dan weer terug anders werd het wijntje warm!
Het is dus druk op de camping en er zijn ook veel Nederlanders. Ik denk ook dat het komt omdat deze camping ook een Acsi camping geworden is. Antoine vertelde dat het slecht weer in de Bourgondië was geweest en dat er veel kampeerders naar het zuiden zijn gegaan.
Het is nog heerlijk als Bep om 19.20 de camper in gaat om het eten te maken.
We eten dus buiten en ik doe de afwas die dicht bij is.
Als ik net klaar ben belt Tom, mijn kleinzoon,  en vertelt over zijn eerste kennismaking dag bij het HLZ in Amsterdam. Heel enthousiast vertelt hij mij hoe hij het beleefd heeft. Hij red me daarmee, want ik kan daarom niet afdrogen.
Als Bep heeft opgeruimd gaan we buiten op ons terras zitten want het is nog heerlijk buiten.

1. Huberdina Schouten:
    22 juni 2016
    Weer op de vertrowde plek, is ook wel weer leuk, hier ook mooi weer plakkend en dat wordt het vannacht ook, met kans op zware onweersbuien, windstoten, hagel en veel regen, we zullen zien.
    Tol schijnt het huis van uko gekocht te hebben en er een bouwkundige bij gehaald, mogen er niet meer in, is onbewoonbaar verklaard, staat op in storten, hebben dakspanten weggehaald en nu is het dak onbetrouwbaar.
    Jan zit boven voetbal te kijken en ik ga verder naar Lewis kijken.
    Veel plezier nog en tot over 2 weken.
    Kus, Huberdina.
  2. Diane Honingh:
    22 juni 2016
    Wij zijn net naar binnen dus het vreselijke noodweer in het westen van de randstad valt tot op heden reuze mee!
    Leuk dat Tom even belde. Appen vond ie niet handig, praten was makkelijker. Hij glom helemaal na het gesprek: ik had opa al zó lang niet gesproken!
    Nu dus nog even de tweede helft van België kijken, een stukje tenminste want ik kan na al het geplak van vandaag wel een douche gebruiken!!
    Fijne avond, kus
  3. Niza/Rijk:
    Beste Bep en Bert
    Welkom in Dieulefit. Dieulefit als vaste basis en tijdelijke verblijfplaats in de rij van vele. We stellen voor om deze plaats tijdelijk Bertlefit (Bert heeft het gemaakt) te noemen in plaats Dieulefit: God heeft het gemaakt. We hopen dat jullie nog vaak mogen gaan en het vele werk van het verslag vol houden. We zijn virtueel met jullie meegereisd over Sardinie en hebben de verslagen gelezen en we moeten zeggen dat dit gedeelte op een andere manier indruk heeft gemaakt. Met alle overtochten van eiland naar eiland is de wal sterker dan het schip…
    Wat een prachtige foto’s zijn er steeds bijgevoegd. Vele dagelijkse verhalen heb je geschreven, maar wat belangrijker is, zelf ook meegemaakt.
    We vinden jullie verhalen prachtig, avontuurlijk, spannend en boeiend.
    Hoe moet dat als je terug bent ?
    Nog een hele voorspoedige reis.
    Een vriendelijke groet.
  4. Ad van dorst:
    23 juni 2016
    alles komt bekend voor .alleen de sfeer van vroeger is denk ik weg
    Bert zal wel zijn bekende wandelpaden opzoeken ,als het niet te warm is.
    groetjes ad en lies