Santa Lucia

11 juni 2016 - Santa Lucia, Italië

Zaterdag 11 juni

Gisteravond een heerlijke avond, na de thee zijn we nog een rondje over de camping gelopen.
Daarna ook nog het wijntje buiten op ons terras, het was dik over elven dat we naar binnen gingen.
Vanmorgen, half bewolkt maar wel warm. Eerst betalen en brood halen voordat we gingen ontbijten.
Dan ruimen we op en nemen afscheid van de Nederlandse buren die zondag met de boot naar Genua varen. We vertrekken om 9.20 en de thermometer van de camper geeft 24 gr aan.
Richting Palau, waar we eerst nog even de lege plekken opvullen door naar de supermarkt te gaan. We zijn nu net een SRV wagen, alles in huis!
Dan richting Olbia, een doorgaande weg, goede kwaliteit maar ook weer smal.
Ook zijn er vangrails langs de kanten maar staan erg dicht op de weg. Als je een vrachtauto tegenkomt dan moet je uitkijken voor je spiegels!
We rijden door Olbia, langs de haven waar we woensdag aan boord gaan.
Dan een stuk snelweg langs hoge bergen en ook door tunnels die door de bergen heen gaan.
Afslag Posada en dan binnendoor naar Santa Lucia, waar de camping is.
We konden meteen een plaats gaan zoeken en dat was niet eenvoudig omdat hier heel veel dennenbomen staan.
Maar ja, plaats uitgezocht en dan er nog heen. Bep buiten op de bomen letten en ik laverend de camper op zijn plaats gekregen.
De boel geïnstalleerd en de tafel en stoelen er uit en meteen eten.
Van koffie drinken was niets van gekomen want een knappe parkeerplaats is niet te vinden!
De boel op de camping samen even verkend en ook naar het zandstrand geweest.
Bep gaat verder met haar boek en ik ga even in het dorpje kijken dat hier 10 min lopen vandaan is.
Ik zoek nog steeds een kapper maar heb hem nog niet gevonden, ook nu niet.
Aardig dorpje, aan de zee met aardig wat terrasjes en gesloten winkeltjes.
Ook een oude uitkijktoren die hier op Sardinië heel veel van zijn.
Philips II heeft er veel laten bouwen omdat er veel zeerovers die tijd waren en je ze daarvan kon zien aankomen.
Dan weer terug en gaan we naar het strand om even af te koelen want vandaag is het echt warm. De temperatuurmeter van de camper gaf 30 gr aan!
We wagen ons in zee al zijn hier wel wat algen en blijft het bij pootje baden! Het zandstrand is prachtig dus daar blijven we een tijdje. Het wordt wat bewolkt en we lopen terug. Wéér douchen en dan aan de thee.
In de verte rommelt het wat en dat komt steeds dichterbij.
Als wij aan het wijntje toe zijn begint het te regenen.
Dus naar binnen, maar na een half uurtje is het weer voorbij zodat we het laatste wijntje weer buiten kunnen drinken.
Bep gaat om 7 uur naar binnen om het eten te maken.
We zitten nu ong 65 km onder Olbia aan de Oostkant van Sardinië en blijven hier twee dagen.
We eten weer heerlijk en we zitten dicht bij het sanitaire gebouw, mèt heet water dus mag ik vanavond afwassen!
Het is nu windstil en behaaglijk buiten terwijl ik dit zit te typen.

1. Diane Honingh:
    11 juni 2016
    Dat jullie niet in dat mooie zwembad gingen zemen! Enne.. Die kapper is inderdaad wel nodig, vodden op je hoofd zou een zeker iemand zeggen.

Pas je op dat je nog vel over houdt met al dat water op je lijf?
  2. Diane Honingh:
    11 juni 2016
    Dat moet natuurlijk zwemmen zijn en niet zemen....