Santa Lucia

12 juni 2016 - Santa Lucia, Italië

Zondag 12 juni

Gisteravond buiten gezeten totdat we aan een wijntje toe waren.
Bep wil me persé inhalen met scrabbelen en inderdaad won ze nu ook weer dus sta ik er nog maar één voor!
Vanmorgen half bewolkt en na het sanitaire gebeuren, brood gehaald en buiten ontbeten.
Na de afwas (ik) ben ik de camper schoon gaan maken. Had vorige keer al de helft gedaan en nu de andere helft. Maar na de regenbui van gisteren moest ik ook de voorkant weer doen want er was  regen met zand van het dak over de voorkant gekomen.
Toen dit klaar was koffie drinken en we zouden daarna naar het strand gaan maar de lucht trok dicht en zouden vanmiddag dan wel kijken.
Dan maar een zondags wijntje voor het eten genomen, ook relaxt! Na het eten blonk het zonnetje er af en toe door en het was helemaal niet koud. Dus wij in zwemtenue naar het strand waar nog veel meer mensen waren maar het zwemtenue gebruikte als zontenue. Wij ons aangepast en alleen onze voeten aan de zee gewaagd! Dan weer terug en naar het zwembad waar ik toch even gebruik van wilde maken. Maar we zijn in Italië en daar is een badmutsencultuur en die badmuts hadden we niet bij ons. Bep hem even gehaald en ik was de enige die het hele zwembad voor zichzelf had.
Het houdt de mensen tegen om met een badmuts te gaan zwemmen en het is ook niet meer van deze tijd!
Dan wéér douchen (ben nu voor 14 dagen klaar!) en daarna zijn we naar het dorp gelopen. Er was weinig te doen zodat we weer vlug terug waren.
Koffie drinken en dan is de vijf al weer in de klok, een dag vliegt voorbij!
De zon komt er weer door en we zitten heerlijk op ons terras aan ons wijntje.
We zitten vlak bij het sanitaire blok en zien dan veel mensen voorbij komen.
Dan geef je mensen namen, bijv op wie ze lijken of hoe ze lopen of andere bijzonderheden.
De details zal ik jullie onthouden, zijn af en toe gênant!
Het is al tegen zevenen als Bep de camper induikt om het eten voor elkaar te krijgen.
Na het eten was IK wéér af (Diane) en Bep ruimt het op als ik het afgedroogd heb!
Als Bep even bijpraten is met Diane ruim ik de luifel ed op.
De stoelen laat ik staan want de wind is minder en de temperatuur nog lekker.

1. Niza/Rijk:
    12 juni 2016
    Beste Bep en Bert
    De start van het EK-voetbal in Parijs is een feit. Voor jou Bert zullen het wat ongemakkelijke weken zijn nu je als voetballiefhebber een lege maand tegemoet gaat zonder glinsterend perspectief. Je blog is opmerkelijk leeg gebleven over het EK-voetbal. Gelukkig is er een troost dat Marco van Basten afgelopen week is gekozen in het elftal van de beste EK-spelers aller tijden. Met Marco praten we ergens over nu de spelers van het Nederlands elftal tijdelijk buiten beeld zijn.
    Aan de horizon doemt echter ander geluk op voor je op het gebied van sport. Te denken valt aan de naderende Tour de France, de Olympische spelen, Wimbledon en de vele individuele sporters bv harlopen Dafne Schippers , turnen Epke Zonderland die alles opzij hebben gezet om de top te bereiken. Op een foto zien we een topsporter met badmuts uit de jaren 60. We zijn benieuwd hoe het met de camperpoule afloopt nu de stand 8 – 7 is. Eén ding is zeker dat jullie samen verder gaan op deze reis met in het vooruitzicht een vaart naar het vaste land van Europa.
    Vriendelijke groet van ons.
  2. Diane Honingh:
    13 juni 2016
    En dat bijpraten duurde aardig lang, dus je had lekker de tijd om op te ruimen!

Met die badmuts op zie je al die vodden op je hoofd niet, een suggestie voor de komende dagen? Enne... Keurig al dat afwassen! Moet er soms iets gegeten worden met vaderdag waar ma niet zo dol op is? Hihi..

Dat EK voetbal leeft trouwens ook hier in huis niet. Er wordt niet of nauwelijks naar gekeken alhoewel het vanavond wel op staat: België-Italië!! We houden je wel op de hoogte.

Oeps, al 11.31uur. Ik ga opschieten. Moet naar de overblijf en m'n brood nog smeren!! X