San Vito lo Capo

23 mei 2016 - San Vito Lo Capo, Italië

Maandag 23 mei

Ja, the day after.
Gisteravond rustige avond, geen visite gekomen en werd dus niet laat.
Ook nu weer een bijna volle maan die de omgeving verlicht als we naar bed gaan.
Gisteren veel felicitaties in ontvangst genomen en iedereen daar voor bedankt,  voel je je toch jarig zo ver van huis.
Vanmorgen vroeg stak er een wind op en hebben we de schotel laten zakken, beter voorkomen dan genezen!
Was eerst licht bewolkt maar aangename temperatuur.
Na het ontbijt de wandelspullen aan en samen naar San Vito lo Capo gelopen nadat de camper weer opgeruimd achtergelaten te hebben.
Bep wilde vroeg gaan omdat het anders misschien te warm zou zijn.
Half tien vertrokken en het is zo'n kleine 4 km lopen.
Het eerste stuk door de " prairie" en dan over een asfaltweg.
Het is een leuker dorp als we dachten, hoe dichter we bij het strand kwamen hoe meer winkeltjes er zijn!
Doet ook een beetje Arabisch aan, vierkante huizen met een balkon op het dak.
We lopen dus naar het mooie strand waar diverse mensen in hun ligstoelen genieten van de zon en proberen om een kleurtje op hun lichaam te krijgen.
Ook wat stalletjes met souveniertjes, echt een badplaats!
Dan lopen we weer terug en gaan op een terrasje koffie drinken.
Naast de kerk waar we nog even in gaan.
Er is vanmiddag een trouwdienst want de bloemen hebben ze er al ingebracht.
Dan lopen we weer teug naar de camping waar we tegen etenstijd weer zijn.
Na het eten gaat Bep wat lezen en ik de foto's even op de lap top zetten zodat ze niet verloren gaan.
Daarna nog even zwemmen, met badmuts, in het zoute water van het zwembad.
We hebben nog douchemuntjes ( voor elke dag ieder één) en daar maak ik gebruik van en Bep gaat ook nog even douchen. Voordat we thee gaan drinken ga ik even afrekenen en complimenteer de mensen achter de receptie met de camping die vol met diverse bloemen staat en ook netjes is en ook de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de twee mensen achter de balie.
Na de thee weer aan de wijnproeverij en ook deze smaakt weer heerlijk.
Het is niet zo heet als gisteren, we zitten lekker in de zon.
Als het 18.45 is gaat Bep weer de keuken in om het eten te maken.
Hier is wel een restaurant maar is nog niet open. Wel een Pizzeria die woensdag en zaterdag open is, dus moet Bep haar kunsten vertonen en dat is haar wel toevertrouwd.
We eten weer buiten en ook daar de afwas.
Als ik de vuilnis ga weggooien loop ik met de Nederlandse buurman mee en komt uit Breda.
Als het ter sprake komt dat Bep uit Tilburg komt is hij niet blij. Willem II blijft dankzij de overwinning op NAC in de Eredivisie en NAC blijft in de Jupiler League!

1. Diane Honingh:
    23 mei 2016
    Het is maar goed dat ik een bakje onder m'n telefoon had. Slijmjurk.... 'Dus Bep moet haar kunsten vertonen maar dat is haar wel toevertrouwd'
    Hier is het net herfst vandaag. Ik heb het tijdens trainen ijskoud gekregen en ben nog niet warm. Zo ook maar onder de douche, zonder muntje!
    Fijne avond, dikke kus
  2. Tineke:
    24 mei 2016
    Ik miste juulie✨⛺️❤️En ik fin juulie heel lief groetjes frederike.