Isola delle Fammine

24 mei 2016 - Isola delle Femmine, Italië

Dinsdag 24 mei

Gisteravond weer een bijna volle maan die, als we naar bed gaan, net boven de bergen uitkomt.
Vanmorgen bij het opstaan, mooi weer en na het ochtendgebeuren, brood halen en ontbijten.
Dan alles weer op zijn plaats leggen en als de camper rijklaar is vertrekken we.
Eerst nog het vuile water lozen en om 9.20 vertrekken we uit San Vito lo Capo.
Eerst een stukje weg dat we op de heenweg gereden hebben dan de S 187 richting Palermo.
Door een mooi gebied met ik denk marmergroeven en ook druivenvelden. Hoge bergen om ons heen maar wij gaan daar tussendoor.
Komen op de A 29 en gaan af en toe langs de kust, om de bergen heen.
We slaan af bij Issole delle Femmine en komen om 11.30 aan bij de camping, La Playa.
Schrijven ons in en gaan een plaatsje zoeken. Zien weer veel bekenden, Piet en Francien van het rode busje, twee Duitsers die ons ook herkennen en de Deense groep.
Plaatsje gevonden en de camper daar neergezet. Stoelen er uit en aan de koffie.
Lopen een verkenningsronde over de camping en gaan eten.
Na de afwas gaan we de poort uit die op de boulevard uitkomt.
Veel wind en hoge golven. Het "strand" is rotsachtig maar 1 km verder is een mooi zandstrand.
We lopen naar de haven en daar liggen heel veel kleine vissersboten. Je moet dan ook vroeg in de morgen zijn om daar verse vis aan de haven, zo uit de boot, te kunnen (en willen) kopen.
Lopen ook het stadje in waar alle winkels gesloten zijn.
Dan weer terug en ons terras ingericht en daar plaats genomen. Alle twee (!) een boek en zitten lezen tot de thee. De Denen zijn inmiddels vertrokken en moeten misschien met de boot mee, zo ook een Nederlandse caravan die om 5 uur vertrok en ook misschien met de boot mee moet, hetzij naar Genua of Livorno.
Ook op dit terras smaakt het witte wijntje prima. Vandaag ook weer prachtig weer en moeten de schaduw opzoeken. Bep gaat om half zeven het eten maken omdat er om 19.15 voorlichting is om met bus en metro naar Palermo te gaan.
We zijn om 19.05 klaar met eten en Bep wast af en ik ga daar naar toe.
Normaal kan je met de trein, maar ze zijn bezig met het spoor dat tot september duurt en nu hebben ze daarvoor bussen ingezet.
Dus onderweg overstappen en wel op het goede moment. En dan is het ook belangrijk om weer terug te komen!
Goede uitleg, kon meteen kaartjes kopen en papieren mee van de dienstregelingen.
Bij terugkomst zit Bep lekker in de zon en is klaar met de afwas.
Helaas gaat de zon achter de olijfbomen en wordt het frisser buiten en ga de administratie binnen doen.

1. Tante Co:
    24 mei 2016
    Wat fijn dat jullie zo mooi weer hebben
    en op die manier dubbel genieten!
    Hier vandaag de CV aan en de trui,
    af en toe de zon gezien, en een koude
    sterke wind!
  2. Diane Honingh:
    24 mei 2016
    Zoals tante Co al schrijft: de verwarming aan hier. Wel lekker 'was droog ' weer. Maar daar is ook echt alles mee gezegd.

Zorgen jullie morgen dat je wel in de juiste bus stappen?

Dikke kus