San Vito lo Capo

21 mei 2016 - San Vito Lo Capo, Italië

Zaterdag 21 mei

Gisteravond TV gekeken en toen we naar bed gingen scheen de volle maan!
Vanmorgen was het bewolkt en gek, boven de zee geen bewolking maar blauwe lucht.
Maar het was niet koud dus na het ochtendgebeuren stoelen buiten en op ons " terras" gaan zitten.
Praatje met de Duitse buurman gemaakt die al 6 weken onderweg is en via Italië is gekomen en ook weer via die weg terug gaat. Is ook begin juli weer thuis, want beginnen de vakanties van de scholen en hebben dan verplichtingen. Het valt op dat er weinig Nederlanders zijn maar wel veel Duitsers. We drinken koffie, de zon breekt door, en daarna gaan we een wandeling maken, langs de kust.
Om half één zijn we weer terug en gaan eten. Na de afwas ga ik alleen nog een stuk lopen, naar het plaatsje San Vito lo Capo. Door een woest gebied waar alleen stekels groeien maar gelukkig wel een pad is. Als ik bovenop ben is daar een asfaltweg en staan er een paar huizen, ook bovenop alleen maar stekels en heel veel keien!
Loop richting het Dorp en is daar erg toeristisch al moet de drukte nog komen.
Wat rond gelopen en toen weer terug. Mooie vergezichten al is het wat heiig.
Bijna bij de camping aangekomen kom ik nog een stel Nederlanders tegen die we ook op de vorige camping gezien hebben. Na wat wetenswaardigheden uitgewisseld te hebben weer naar de camper.
Je ziet toch een hoop mensen die het zelfde rondje maken en we beginnen elkaar nu ook te herkennen!
Bep heeft de sokken van Sanne af en begint aan een nieuw paar maar deze mogen een paar maten kleiner!
Ik ga douchen en dat moet redelijk snel anders houdt hij er mee op!
Maar fris en fruitig weer naar de camper en Bep weet nu dat ze ook op moet schieten met douchen!
We drinken thee en het is vandaag weer een prachtige dag, ook minder wind.
Dan smaakt de witte wijn ook best en het is weer laat als Bep voor het eten gaat zorgen.
We eten buiten en wassen daar ook samen af, net als vroeger!
Ik loop nog even naar de Zee en geniet van het prachtige uitzicht.