Riez

17 juni 2016 - Riez, Frankrijk

Vrijdag 17 juni

Gisteravond geen TV maar wat lezen en Bep breien want de sok moet af!
Vanmorgen gewekt door wat lawaai van de bouw van een appartement achtte de camping.
Maar het was al half acht dus niet te vroeg.
De lucht was blauw en de zon scheen maar het was toch wat frisser dan op Sardinië.
Gedoucht en geschoren naar de bakker gelopen. Kwam een Nederlander tegen, met brood, en ik vroeg waar hij het vandaan had. Even verder was een Spar winkel die brood verkocht maar even verder was een bakker en als je echt lekker brood wil hebben moet je daar heen.
Dus daar een " restaurant" gehaald en smaakte inderdaad lekker.
Na ontbijt nog wat handelingen verrichten en betalen.
Om 10 uur (20gr) vertrokken wij uit Mandelieu la Napoule naar de A8, de tolweg.
De juffrouw van de Tom Tom wilde ons er al veel eerder af hebben maar wij hadden bedacht om er bij afslag 35 richting Barjols af te gaan. Weer tol betaald en toen wij een stukje op weg waren stond er een bord dat als je naar Barjols wilde gaan niet breder dan 2 meter en niet zwaarder dan 19 ton mocht zijn. Wij zijn 2.30 m dus een andere route zoeken naar Riez. Maar wij hadden geen gedetailleerde kaart en in het volgende dorpje, Montfort sur Argens, was een Intermarché. Daar eerst getankt voor Franse prijzen en daarna naar de supermarkt. We moesten toch boodschappen doen en ze hadden inderdaad de gevraagde kaart!
De SRV wagen weer beladen en de kaart bekeken en een prachtige route gereden.
Even voorbij het mooie stadje Cotignac was een parkeerplaats en daar gegeten.
Dan weer verder door Aups en dan richting Montmeyan. Over de rivier de Verdon en zo op Riez aan. De lavendelvelden staan nog niet helemaal in bloei maar het is nu al een prachtig gezicht.
Om 14.15 kwamen we op de CP aan in Riez. Er stonden al veel campers maar voor ons was er nog een mooie plaats. De camper recht gezet en de stoelen buiten en lekker in de zon  gaan zitten. Wat gedronken en om 4 uur naar het stadje gelopen waar je op ong 400 meter naar het centrum loopt. Daar een kapper gezocht en gevonden! Kon meteen gaan zitten en ik die vrouw een beetje uitgelegd wat de bedoeling was. Kreeg een schort voor en mijn haren werden gewassen! Daarna verhuizen naar een andere stoel waar ik geknipt werd.
Ze vroeg hoe ik het wilde hebben en haar uitgelegd op mijn beste Frans!
Ze knipte er een best stuk af, föhnen en nog wat knippen, tondeuse er bij, en ook de wenkbrauwen en oorharen werden bijgepunt! Daarna nog wat gel in het haar en klaar was ik. Had geen prijslijst gezien was dus benieuwd wat het moest kosten. Je geloofd het niet maar het kostte 12 euro. Kom de volgende keer weer!
Daarna Bep opgezocht en die herkende me gelukkig nog en vond het een beetje kort maar toch knap!
Bep had al een ronde door het stadje gedaan en wilde bij de camper wat drinken want de vijf zat al weer in de klok.
Dus ons terras weer ingericht en daar ons witte wijntje gedronken.
Om 7 uur ging Bep het eten maken en ik bleef buiten even de boel bijwerken.
Als we het eten op hebben gaat Bep afwassen en ik de vuilnis weggooien.
Ik tel de campers die er nu staan en kom op 39!!
Daarna nog even in het zonnetje zitten tot hij achter de bomen verdwijnt.
Ik denk dat er zoveel staan omdat er morgen markt is in Riez.
Dat wisten wij ook en daarom zijn wij nu ook hier!

1. Ad van dorst:
    18 juni 2016
    echt een vakantiekapsel.nog richting Dieulefit????