Mandelieu

16 juni 2016 - Mandelieu-la-Napoule, Frankrijk

Donderdag 16 juni

Gisteravond toen ik met de administratie bezig was, met een schuin oog gekeken naar Frankrijk-Albanië. De Albanezen hielden lang stand maar moesten het in de laatste 5 min van de wedstrijd toch ontgelden, het werd 2-0 voor de Fransen.
Vanmorgen, half bewolkt, maar ook wel weer lekkere temperatuur.
We gingen er uit bij het horen van de kerkklok, die 8 uur sloeg.
Speciaal voor ons luidt hij niet s'nachts want ik heb hem niet gehoord!
De sanitaire handelingen in de camper en daarna de camper weer reisklaar maken.
Om 9.20 vertrokken wij uit Livorno, de camper gaf 25 gr aan! We waren zo de stad uit op de Autostrada aan.
Zo langs Pisa en Carrara. Hier, in Carrara haalden ze al in de Romeinse tijd Marmer uit de bergen en werd met boten verscheept. Dit marmer halen ze nu nog uit de bergen.
Michelangelo maakte er ook zijn beelden David en Pièta van.
Even voor Genua gestopt voor de koffie en na een half uurtje weer verder.
Deze Aurostrada gaat langs de bloemenrivièra en daar zijn vele kassen om die bloemen te kweken.
Ook zie je af en toe de Middellandse zee die er vlak bij is.
Van Livorno tot de Franse grens heb je zeker tussen de 50 en 60 tunnels, de één langer dan de andere!
Even voor de Franse grens gestopt om te eten en dan weer verder en om 14.45 passeerden we de Franse grens. We werden verwelkomd met een paar druppels regen!
We hadden een CP uitgezocht in St Laurant du Var. Er waren 7 plaatsen beschikbaar en er stonden er 8! Dus wij konden er niet meer bij!
Het boek er bij en naar Mouans Sartoux waar ook een CP zou zijn. Daar aangekomen het hek op slot! Er liep een man zijn hondje uit te laten en ik gevraagd, en hij vertelde dat die al twee jaar gesloten is, en staat in het boekje!!
Volgende optie was een camping in Mandelieu. Er zijn er daar drie dus dan moet het goed komen.
Bij de eerste stond Fermé op de poort, zou het onze dag niet zijn?
Maar gelukkig had de tweede nog slechts twee plaatsen voor ons ter beschikking.
Dus de camper neergezet en de stoelen buiten en aan de thee.
De vijf in de klok was al lang weer gepasseerd toen wij aan ons eerste wijntje begonnen.
Ook tegen etenstijd begon het flink te regenen, dat hadden we een tijd niet gehad. Maar zoals Cruijff al zei, ieder nadeel heeft zijn voordeel want het dak van de camper had wel een flinke opfrisbeurt nodig, zat onder het stof en zand!
We aten dus binnen en daarna ik aan de afwas en Bep opruimen.
Die bui duurde gelukkig niet lang want de Engelse buren zitten al weer een tijdje buiten!

1. Diane Honingh:
    17 juni 2016
    Lang geleden dat we zulke grijze luchten zagen op jullie foto's!