Ribera/Seccagrande

16 mei 2016 - Ribera, Italië

Maandag 16 mei, 2e Pinksterdag

Vanmorgen toen we opstonden weer blauwe lucht en de zon.
Na het eten de boel opruimen en de stoelen in de zon gezet.
Nog een praatje gemaakt met dezelfde mensen die we op de vorige camping gezien hadden.
Gingen ook weer door en ik denk dat we ze nog wel een keer tegenkomen.
Ze zijn vandaag ook bezig een vinyl laag op de bodem van het zwembad aan te leggen.
Het zou eigenlijk vandaag open moeten gaan maar is kennelijk wat vertraagd.
Dus denk ik dat ze 2e. pinksterdag niet vrij zijn. Dan aan de koffie en zouden even naar het strand lopen.
Maar dat was nog een pittig stukje en behoorlijk naar beneden. Onderweg wat foto's gemaakt, ook van huizen, en er kwam een vrouw op ons af die dacht dat wij op huizenjacht waren.
Wij zeiden dat we naar de zee gingen en zij liep wel even met ons mee!
Sprak weinig andere talen en ik liet Bep het woord doen. Vrouwen onder elkaar snappen elkaar beter! We raakte haar niet kwijt totdat we aan de boulevard waren. Als wij nog een keer zouden komen, alleen met de auto, dan konden we wel bij haar logeren. Dat beloofd en toen ging ze!
Wij over de boulevard gelopen en er is echt nog niets te doen. Ook de appartementen zijn allemaal nog leeg en er worden voorbereidingen gemaakt voor de zomer. Wij de boulevard heen en weer gelopen en toen weer omhoog! De straat vermeden waar we dat vrouwtje tegengekomen waren en zo weer naar de camping gelopen.
Bep nog een wasje opgehangen en ik het water bijgevuld. We eten buiten in de zon en er waait een aardig windje. De middag gebruiken we om onze kleur wat bij te werken maar er wel voor zorgen dat het niet de verkeerde kleur(rood) wordt! Ik ga toch nog een rondje lopen en zie dat er nog meer camperplaatsen zijn als het drukker wordt. Ook kan je zien dat de camping bovenop een krijtheuvel gebouwd is. We drinken thee en maken er zo een rustige middag van.
Als het wijntje op is gaan we naar binnen want in de schaduw wordt het fris al gaat de wind wat liggen. Om half zeven gaat Bep aan het eten werken en ik ruim de stoelen op.
We eten weer heerlijk, Bep wast af en ik in de administratie.

1. Niza/Rijk:
    16 mei 2016
    Beste Bep en Bert
    Loesje: “Als je honderd keer zegt dat je het druk hebt, wordt het natuurlijk ook niet rustig.”
    Het valt me zo op … als je hier in Nederland vraagt hoe het gaat, dat je eigenlijk het antwoord al weet. Druk! Iedereen is zo druk hier, met werken, gezin, clubs, hobby´s, etentjes, vriendinnen, vrienden en weet ik al niet meer. Het is een ieder gegund, maar het lijkt wel of mensen hier altijd in de hoogste versnelling leven. Een camperaar heeft het ook druk maar dit op een geheel andere wijze. Wat een geluk is het om met de camper rond te toeren zoals jullie. In onze meerkeuzemaatschappij kiezen jullie voor deze vorm van geluk en vakantiereizen maken. De tijden zijn flink veranderd en als we een uitstapje in de tijd van de jaren 50 maken, komen we ander geluk tegen. In die tijd was je gelukkig met 10 pelpinda ‘s. Toen was geluk heel gewoon. We hebben de neiging om het verleden te verheerlijken. Complete onzin want de keuzes van nu om geluk te vinden zijn vele malen groter. Fijn om op deze manier je horizon te vergroten, hoewel je thuis een kilometers lange horizon hebt met Amsterdam op de achtergrond.
    Wel grappig dat je nu een camper hebt die helemaal naar jullie zin is. De tuin en het terras is elke keer weer anders. Over de inrichting van het terras hoef je je niet druk te maken. Het is een ideaal vervoermiddel voor jullie als je afstanden rijdt met een lengte soms op loopafstand.
    Anyway, veel plezier op jullie verdere reis en/of vakantie vieren.
    Een vriendelijke groet van ons
  2. Diane Honingh:
    16 mei 2016
    Hee pa, heb je een teiltje voor me : 'we eten weer heerlijk'. Goed excuus om dat arme mensje niet eens mee uit eten te nemen, hahahaha!!
    Jullie dag klinkt weer heerlijk als vakantie. Kunnen jullie een klein beetje warmte en vast weer deze kant op sturen? Kus!