Mazara del Vallo

17 mei 2016 - Mazara del Vallo, Italië

Dinsdag 17 mei

Wat is het toch heerlijk als je het luik open schuift en dan een blauwe lucht ziet en de zon op je dak schijnt!
We waren er al vroeg uit en alle twee de douche uitgeprobeerd en fris en fruitig aan het ontbijt.
Brood gehaald en kon nog niet afrekenen want de receptie ging om 9 uur open. Ga eerst maar rustig ontbijten zei de man!.
Dus rustig de camper weer reisklaar gemaakt en na dat ik betaald had om 9.05 vertrokken.
Weer naar de S115, richting Trapani. Heuvelachtig gebied, veel olijfbomen en ook lange viaducten.
Bij Selinunte afgeslagen en daar op een parkeerterrein (gratis) geparkeerd.
Entree betaald en het grote park in.
Selinunte werd in de 7e eeuw v Chr gesticht door de Grieken en de stad groeide 150 jaar later naar 100.000 inwoners. Er zijn verschillende Tempels die met letters worden aangeduid omdat het niet duidelijk is van welke goden ze zijn gewijd. De grootste Tempel is het indrukwekkendst, en is voor een groot deel herbouwd. Ook veel hopen met pilaren, stenen waar ze de tekening nog van moeten vinden om daar een Tempel van te maken!
Na dit te hebben bekeken liepen we naar de Akropolis, 2 km verder, dat aan de Middellandse zee ligt.
Ook hier veel fantasie nodig om een indruk te krijgen hoe het toen was.
Dan weer terug gelopen en we waren om 12 uur bij de camper. Eerst daar gegeten en dan weer op weg naar de camping die we uitgezocht hadden. Het was niet zo ver meer naar Mazara del Vello en daar aangekomen eerst boodschappen gedaan bij een supermarkt.
We kwamen om 2 uur bij de camping aan, ingeschreven en een plaatsje gezocht.
Mooie camping met mooie plaatsen en ook een zwembad!
De camper geïnstalleerd en de stoelen er uit en in de zon gaan zitten.
Alleen de wind maakt het wat fris. Samen nog een rondje over de camping gelopen en daarna genieten van de zon.
Als de thee op is gaan we achter de camper zitten want daar is het luw en heerlijk.
Om over zeven gaat Bep met het eten beginnen. Ik ruim de stoelen op en ga ook naar binnen want de zon gaat achter de heuvel en dan wordt het frisser.
Bep heeft weer wat lekkers gemaakt en dat smaakt best.
Na het eten bellen we nog even met Marken en zijn weer van alles op de hoogte.
Moet wel naar de receptie om internet te hebben.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade