Ribera/Secca Grande

15 mei 2016 - Ribera, Italië

Zondag 15 mei, eerste Pinksterdag

Het begon gisteren pas om 9 uur, dus voor niets druk gemaakt.
Wij gekeken en vinden het een mooi liedje vergeleken bij al die anderen.
Maar niet alles gezien, wel de uitslag bekeken. Tenminste tot halverwege!
We konden onze ogen bijna niet meer open houden en Australië stond ver voor dus winnen zouden we niet! Vanmorgen op internet gekeken en zag tot onze verbazing dat Oekraïne gewonnen had en dat Douwe Bob 11e was geworden, achter België.
Vannacht weer geregend, 10 minuten. Wel lekker dat ze het hier 's nachts de regen laten vallen, heb je er geen last van.
Om over half acht er uit, brood gehaald en meteen betaald. Na eten opruimen en we vertrokken om 9.20 van de camping in Falconare. Over de S115 richting Agrigento. Langs de kust en door een  gebied waar de heuvels kaal zijn en beneden ook weer veel plastiek kassen.
Om 10.15 kwamen we op het parkeerterrein van de Vallei der Tempels aan en gingen eerst koffie drinken. Kaartje kopen en onze rugzakken werden gecontroleerd (bommen?) en gingen de heuvel op.
Het is eigenlijk een verkeerde naam want de voormalige Tempels uit de 5e eeuw v Chr liggen niet in een vallei maar op een bergkam die langzaam oploopt. De meeste zijn hopen stenen maar twee springen er uit, de Hera Tempel die op het hoogste punt ligt en waar je een mooi overzicht hebt en de Concordia Tempel. Die Tempel is vanaf de 6e eeuw een Christelijke kerk en is ook zodanig onderhouden tot de 18e eeuw.
We hebben een mooi stukje gelopen en gaan weer rustig bergafwaarts terug. Het Museum was gesloten. Om één uur weer terug en eerst eten. Parkeergeld betalen en weer verder.
We hadden een camping uitgezocht in Ribera/Secca Grande. Ook hier langs de kust en door een zelfde gebied.
Kwamen om twee uur aan en zette de camper op de aangewezen plek neer.
Even samen een verkenningsronde gemaakt en gezien dat ook hier heel veel bouwsels staan van mensen die er het hele seizoen staan, wel wat geordender maar toch rommelig .
Dan wat drinken in de zon want het is weer heerlijk weer, alleen wat wind.
Wat lezen tot de thee en als de 5 weer in de klok zit nemen we het witte wijntje, weer een ander soort maar smaakt ook lekker!
Bep gaat om half zeven naar binnen om eten te maken.
We eten ook binnen want om zeven uur wordt het fris buiten.

1. Diane Honingh:
    15 mei 2016
    In NY word je gewoon bij sommige dingen gecontroleerd alsof je het vliegtuig in stapt met detectiepoortjes en al, denk aan de boot naar het Vrijheidsbeeld, het empire state building en het 9/11 memorial museum. Voor we heg theater op Broadway in wilde werd ook de tas bekeken. Ach, het zal wel een verzekeringstechnisch verhaal zijn: zo hebben ze aan hun verplichting van controle voldaan. Het blijft natuurlijk een schijn zekerheid. Finus doet namelijk nooit z'n riem af terwijl dat wel moet en is bij niet 1 poortje daardoor opnieuw gecontroleerd.

Mam, ik mis je paarse jurk. Je gaat me toch niet vertellen dat hij 'overleden' is hè?

Hier een koude dag, alhoewel als de zon er door kwam het niet onaardig was.... met je (winter)jas aan. Wel de plantjes in de bakken gezet en gras gemaaid, nou ja... F heeft dat gedaan. Morgen alleen de bakken voor nog doen

Wens jullie een mooie avond! X