Falconara

14 mei 2016 - Falconara Marittima, Italië

Zaterdag 14 mei

Gistermiddag wel wat reizigers bij gekomen maar vanmorgen weer wat vertrokken.
Caravans blijven dikwijls wat langer omdat die de omgeving met de auto verkennen.
Vannacht toch weer een paar druppels regen gehad! De luiken gesloten maar het had niets om het lijf!
Vanmorgen weer de zon en haast geen wind. Het zou vandaag een werkdag worden.
Ik had gisteren al geïnformeerd, in opdracht, of hier een wasmachine was. En die was er, en een hele grote waar 7 kg in kan. Meteen brood besteld voor vandaag.
Dus om 9 uur met twee tassen naar de bar, muntje gekocht en de was in de wasmachine gestopt.
Ik een emmer sop gemaakt en begonnen met de voorkant van de camper schoon te maken want daar zat het bloed nog op van de insecten uit Oostenrijk! Bep binnen aan de gang.
Om 10.15 weer samen naar de wasmachine en ik nog een lijn er bij gemaakt en Bep de was opgehangen.Toen had ik de koffie klaar en op ons terras opgedronken. Er kwam steeds meer wind en dat is wel lekker voor de was. Na een uur kon Bep het bed al weer opmaken want de lakens waren droog. Ik ook de achtkant, de ramen en de velgen schoongemaakt.
Toen we om 13.15 gingen eten lag de was weer opgevouwen in de kast!
Na het eten ben ik een stukje gaan wandelen, naar het Castello del Falconera. Het is uit de 15e eeuw en nog in goede staat omdat het altijd in particuliere handen is geweest en nu nog is. Het is een Hotel en er worden bruiloften en feesten in gegeven. Het hek was dicht dus kon je er niet dicht bij komen. Dan weer terug, over de weg, wat niet fijn wandelen is. Ook hier is het een troep, wel wat mooie huizen maar erom heen, een bende! Ik wandel naar het strand en loop het laatste stukje over het strand naar de camping.
Bep heeft Diane aan de lijn en praat even bij. Tom heeft zijn laatste competitie wedstrijd gepeeld en heeft die gewonnen en nog gescoord ook!
Ik ga (verplicht) douchen en daarna lekker in de zon zitten.
Na de thee nog even brood bestellen voor morgen en dan is het alweer tijd voor een wijntje.
De dag vliegt voorbij! Bep gaat om half zeven aan het eten beginnen want we willen vanavond naar onze vertegenwoordiger van het songfestival, Douwe Bob, kijken en die moet al vroeg zingen!
We eten binnen en blijven dat ook want de wind is fris en komt uit de zee.
Hier rond Gela waren ook de invasiestranden waar de geallieerden op 10 en 11 juli 1943 voet aan wal zetten

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Diane Honingh:
    14 mei 2016
    Was leuk om weer even bij te kletsen. Heb het idee dat ik je al weken niet gesproken had terwijl het gewoon een week was. Maar door kamp met Tom lijkt het wel of ik weken weg ben geweest. Het was ontzettend leuk, ik heb er echt van genoten en ben erg blij dat ik ben mee gegaan. De kinderen waren leuk, het weer was prachtig en met de begeleiding (juf, meester en nog een vader) hadden we het erg gezellig. Maar ik ben blij dat we nu even drie dagen niks hoeven want ik ben wel doodmoe. Tom heeft een hartstikke bruine toet gekregen die paar dagen.
    Jammer dat het weer hier zo is omgeslagen. Het is echt koud gewoon. Ik wilde graag plantjes kopen voor in de bakken. Maar ja... Echt gezellig om buiten iets te doen is het niet.
    Ik wens jullie een fijne avond en mooie Pinkster zondag! Dikke kus