Pula

31 mei 2016 - Pula, Italië

Dinsdag 31 mei

Gisteravond dus geen TV omdat we tussen de hoge pijnbomen staan.
Eerst wat gelezen en naar muziek geluisterd. Toen we nog een spelletje wilde doen vonden we het eigenlijk al te laat!
Vanmorgen de zon en een paar wolken. Buiten ontbeten en dan wat werkzaamheden in en rond de camper.
Onze Franse buren vertrekken terwijl wij koffie aan het drinken waren. Nemen afscheid en denken ook dat we elkaar nog wel tegen zullen komen omdat zij ook dezelfde kant op gaan.
Na de koffie heb ik een fiets gehuurd. Had het gisteren al gevraagd en had het plan om naar Nora te gaan. De receptioniste belde en 2 min. later kwam de man op zijn oude fietsie, die ons de plaats aangewezen had, en ik dacht dat hij me wel een fiets zou geven en dat deed hij ook maar het was zijn eigen fiets! Nou ja, er zat versnelling op en ook twee remmen dus ik op weg.
De versnelling deed het niet en ook het zadel zat niet erg lekker. Naar de doorgaande weg en richting Pula. Daar even voor, deed mijn kont al zeer en ik was nog niet eens 5 km op rit.
Onze schoonzoon, Michiel, is gisteren vanuit Nijmegen, op de fiets vertrokken naar Kopenhagen, voor een congres bij te wonen. Ik zou er niet aan moeten denken om met dit marteltuig zo'n stuk te moeten fietsen!
Reed ik ook nog verkeerd, een heel stuk om, maar uiteindelijk kwam ik bij Nora, de voormalige handelshaven uit 800v Chr. , van de Feniciers. Ik had gelezen dat er van die overblijfselen niet zoveel over was en dat je beter naar de Toren kon gaan en daar had je ook een mooi overzicht over de opgraving. Ik gevraagd maar ze gingen in groepen en moest een half uur wachten. Dat niet gedaan maar wat foto's gemaakt. Dan weer terug op dat martelwerktuig! Ik dacht een kortere weg te vinden en dat was achteraf ook zo, maar die ging over op een grindweg met kuilen(au!) en ik zag mij al staan met het oude fietsie en een lekke band! Maar gelukkig bereikte ik de doorgaande weg zonder pech en fietste richting camping. Daarvoor afgeslagen naar St Margherite, waar een kapelletje staat. Mooi maar vrij nieuw en ook een buitenplaats waar de mis kan worden gehouden.
Dan weer op de fiets! en langs het strand teruggereden. Daar zijn ook enkele campings en vaste campingbewoners die daar een caravan hebben met schuurtjes en zo, beetje rommelig.
Vlak bij de camping zijn twee kleine meertjes en daar waren zowaar wat Flamingo's. Dus staan nu close in beeld op de camera.
Was even over enen terug en Bep zat te lezen en had een klein wasje gedaan.
Ook nieuwe buren, Oostenrijkers. Hij vroeg aan mij of Nederland ook mee deed bij de Europese kampioenschappen. Ik zei nee en hij moest lachen, Oostenrijk wel! Hij wilde dit even gezegd hebben lachte hij! Verders wel aardige mensen.
Het is over enen als we gaan eten en na de afwas even een ontspannen houding, wat lezen en de route voor morgen bekijken.
Dan ga ik zwemmen in het zwembad van de camping. Niet al te groot maar er was niemand anders, dus het hele zwembad voor me alleen.
Dit was de voorweek want daarna meteen douchen. Bep ging na mijn bevindingen ook douchen.
De dag vliegt en de vijf is bijna in de klok als we aan de thee gaan.
Maar het is heerlijk buiten dus ook wel niet vroeg eten en blijft er tijd genoeg over voor het glaasje witte wijn.
We eten dan ook om half acht en ook anderen hebben laat gegeten want het is druk bij de afwas. Als Bep alles weer heeft opgeruimd gaan we buiten zitten, ook nu is het nog heerlijk buiten

1. Tante Co:
    31 mei 2016
    Vandaag (31-05) jullie kaart ontvangen vanaf Sicilië.
    Bedankt.
    Bert, wel een (pijnlijk) avontuur op je fiets.
    Dat doe je vast geen 2de keer!
    In Holland ook zomer vandaag!
    Groeten tante Co
  2. Niza/Rijk:
    1 juni 2016
    De fiets van Bert
    Bert wordt aangehouden in Sardinie omdat hij een oude fiets heeft.

Als de agent de fiets aan een nader onderzoek onderwerpt, vind hij nog een aantal gebreken.

"Nou meneer", zegt de agent. "geen voorlicht kost u 25 euro, geen achterlicht ook 25 euro, uw spatbord is niet wit 35 euro, remmen werken niet, geen bel op de fiets en ook nog geen reflector.

Bij al dit nieuws staat Bert behoorlijk sip te kijken. Maar plotseling klaart zijn gezicht op en verschijnt er een brede grijns op zijn gezicht.

"En wat valt hieraan te lachen meneer"?, Vraagt de agent bars.

"Kijk daar, daar komt iemand aan die heeft helemaal geen fiets".
  3. Diane Honingh:
    1 juni 2016
    Wat een giller pa, moest je ook nog fors betalen om de fiets te lenen? Enne... had nou toch je eigen fiets maar mee genomen!