Sant Antioco

1 juni 2016 - Sant'Antioco, Italië

Woensdag 1 juni

Gisteravond tot half tien buiten gezeten want de muggen werden lastig dus naar binnen.
Dan nog drie spellen Sklp Bo gedaan, en Bep dacht daar misschien mee te winnen maar helaas, 2-1 voor mij.
Vannacht een paar regendruppels gevallen, we hebben de stoelen nog binnen gezet maar eigenlijk niet nodig want toen ze binnen waren was het al weer droog.
Vanmorgen weer het weer wat we de laatste tijd gewend zijn, blauwe lucht en de zon.
Brood gehaald en buiten ontbeten. Daarna diverse werkzaamheden om de camper weer reisklaar te maken. Eerst nog betalen en dan om 9.40 vertrokken wij uit Pula.
Naar de S 195 en dan richting Teulada, moeten we over een heuvel en de weg is nogal smal en ook dieptes naast Bep dat ze niet leuk vindt. Na Teulada heuvelachtig gebied met veel graanvelden die al geoogst zijn. We drinken koffie op een parkeerplaats en zo rijden we naar het eiland, Isola di Sant Antiocio en rijden door het centrum van die stad.
Het is krap maar komen er doorheen. Rijden door naar de punt van het eiland, Calasetta.
Daar is op de haven markt en lopen er overheen. Ook lopen we even door het stadje waar niet zoveel te beleven is. We verzetten de camper naar een andere plaats bij de haven, stoelen er uit en daar eten.
Als we dat op hebben en alles weer schoon is vertrekken we en gaan richting Iglesias.
Even daar voor slaan we af naar Nebita. Daar is een camperplaats en daar zouden we overnachten. Maar de weg er heen gaat langs de kust en klimt behoorlijk zodat we een heel eind boven de zee komen te zitten. Aangezien Bep dit niet leuk vindt en de camperplaats nog een stukje hoger ligt besluiten we om een camperplaats op lager niveau te zoeken.
Deze is niet ver weg maar als we aankomen zijn wij de enige en dat is eenzaam op een afgelegen plek!
Pakken het boek er bij en de dichtstbijzijnde CP is in Sant Antioco, waar we al geweest zijn.
Dus daar naar toe gereden en er zijn er twee, de eerste staan we ook alleen en de tweede bij de haven staan nog meer campers, dus daar neergezet. Er zouden voorzieningen zijn maar ze zijn aan het verbouwen en daarom is de CP verplaatst op een parkeerterrein er naast, zonder voorzieningen. Daar neergezet, thee gedronken en daarna het stadje ingelopen.
Bep nog een jurk gescoord en dan weer op de camper aan.
Het is al 18.15 als we aan het eerste wijntje toe zijn.
Bep gaat om 19.45 aan het eten beginnen. Maar het is de hele dag al prachtig weer en nu als we aan het eten beginnen is het nog 23 graden!
Als Bep heeft afgewassen loop ik nog even over de haven, maar de wind uit zee is fris dus vanavond binnen!

1. Diane Honingh:
    2 juni 2016
    Hmmm... Ik vind die taakverdeling maar omeerlijk: ma moet koken én afwassen.

Hier is het de hele dag fris geweest, maar een graad of 15 en een aardige wind. Maar goed, als je ziet op het nieuws hoe het in Limburg en Brabant is geweest teken ik voor fris weer en wind. Het heeft hier net even heel hard geregend, maar verder niks!
    Verder eigenlijk geen nieuws, alles kabbelt rustig voort. Dikke kus