Pula

30 mei 2016 - Pula, Italië

Maandag 30 mei

Gisteravond kreeg de schotel eerst de satelliet niet te pakken maar na de derde keer had hij hem.
Maar had hen niet hoeven te vinden want er is toch weinig op de TV.
Dus maar gaan scrabbelen. Het was eigenlijk al laat en tijd voor één potje dat ik weer won, het staat nu 8-3. Misschien kan Bep het afkopen om een paar extra afwasbeurten te doen!
Gisteravond hadden we al laat gegeten maar het was ook geen avond om buiten te zitten want toen de zon weg was was het zeewindje fris.
Vanmorgen weer blauwe lucht en de zon. Wat leeft een mens toch heerlijk als je opstaat en je hebt dit weer.
Na het ochtendgebeuren ben ik gaan betalen en dan nog vuil water lozen en om 9.40 vertrokken wij, het was 24 graden.
Door Cagliari heen en dat was niet zo hectisch als op Sicilië. Ook mooie brede straten en aardig knap.
We reden eigenlijk zo de stad uit.
Langs de havens over een lange brug richting Pula.
We kwamen langs ondiepe meertjes en daar zagen we de eerste roze Flamingo's. Bep maakte nog net een foto maar ze staan er wel klein op.
Wat bergen aan de rechterkant en de zee aan de linker. Niet zoveel troep langs de kanten van de weg, misschien zijn de mensen wat netter dan op Sicilië, we zullen het meemaken.
Dan eerst in Pula naar de supermarkt om de voorraden weer op peil te brengen.
De camping is 3 km verder en daar zal niet zoveel zijn.
Om 11.45 kwamen we op de camping aan en voor ons waren de Fransen die we op de boot ontmoet hadden. Wij ook ingeschreven en naast de Fransen een plaats toebedeeld.
De camper neergezet, stroom er op en de stoelen er uit en eerst koffie drinken.
Bep wilde vandaag wassen en ging naar de receptie voor een wasmachine, maar was net om één uur gesloten dus wachten tot drie uur want dan gaan ze weer open.
Dan eerst eten en na de afwas (ik) zijn we naar het strand gelopen.
Mooi zandstrand maar wel wat algen voor de kust.
We hebben ook zicht op capo de Pula en daar ligt ook Nora.
Bij Nora is een opgraving van een van de oudste nederzetting van de Feniciers die hier ongeveer 1000 v Chr hier uit de Levant kwamen om handel te drijven met het Nuraghenvolk. Ze stichtte handelshavens en daar was Nora de eerste van. Het schiereiland Nora was een ideaal steunpunt. Hier lagen drie natuurlijke havens die bij alle weersomstandigheden aangedaan konden worden
Nadat Bep haar was in de wasmachine had gedaan ben ik nog een stukje gaan lopen in de buurt.
Maar niets spectaculairs gezien. Ook veel olijfbomen en ook hele dikke pijnbomen.
Bij terugkomst even langs de receptie en gevraagd of er een wandelpad naar Nora was, omdat het hier maar 6 km vandaan ligt, dat is er niet, moet je over de weg en daar is niets aan.
Terug over het strand en nog gekeken of de was klaar was maar nee, nog niet, duurt twee uur zei de man.
Bij terugkomst bij de camper, Bep thee gezet en ik een paar lijnen gespannen.
Voor dat we aan ons wijntje toe waren heeft Bep de was opgehaald en opgehangen.
Het was al half zes en toen pas ons wijntje!
Om half zeven ging Bep even kijken hoe het met de was was gesteld en het was al droog.
Wind en zon en de was is zo droog.
Dus voordat Bep het eten ging maken lag de was weer opgevouwen in de kast!
Het laatste wijntje ging er dan ook met een tevreden gevoel in!
Om 19.00 uur gaat Bep naar binnen om weer wat eten voor ons te maken, ik zit buiten om het schrijfwerk te verzorgen. We eten buiten en het is heerlijk weer al is de zon achter de bomen verdwenen.