Cagliari

29 mei 2016 - Cagliari, Italië

Zondag 29 mei

Gisteravond zou Diane me op de hoogte houden van de finale maar met de rust viel het internet weg en dus wachten tot de volgende morgen.
We lagen vroeg onder zeil, hadden een spelletje vergeten, want we konden onze ogen niet open houden.
Goed geslapen maar toen ik vannacht een keer wakker was zag ik het onweren. Ook regende het een poosje.
Vanmorgen om 6 uur gewekt door de luidspreker, dus wij er uit en aankleden enz.
Diane appte dat Real gewonnen had dmv strafschoppen, zij en ik ook vinden dat jammer, hadden Atletico de beker gegund.
Om half acht, aankomsttijd van de boot, naar de lobby sleutel van de kamer inleveren en wachten tot we naar de camper konden gaan.
We zaten om 8 uur in de camper en moesten even wachten tot dat de auto's voor ons weg waren en konden wij ook het schip verlaten.
Het was een klein stukje rijden door het rustige Cagliari naar de camperplaats.
Is bewaakt en werden ontvangen door een bewaker die ons de plaats aanwees en ons inschreef.
Stroom er op en ontbijten. Even rondkijken en dan onze zoon bellen die vandaag 36 jaar wordt.
Dan koffie drinken en om 11 uur gaan wij Cagliari in.
Eerst langs de kerk Santuario di Bonaria, we gaan er niet in want er is een trouwerij gaande.
Dan lopen we verder naar het havengebied waar wat winkels en restaurantjes zijn.
We lopen verder naar het Piazza Yenne en gaan daar de trappen omhoog naar het oude gedeelte van de stad. Door de Torre dell Elefante, met de valpoort, lopen we naar de Kathedraal Santa Maria di Castello. Een prachtige Kathedraal waar net een doopdienst achter de rug is.
We lopen verder naar het Archeologisch Museum waar de grootste en belangrijkste verzameling vondsten zijn bijeengebracht. Van de bronstijd tot en met de Romeinse Tijd. Mooie dingen gezien en dan weer terug vanaf de Torre de San Pancras naar de Kathedraal en de Torre dell Elefante weer uit.
We lopen weer de trappen af en komen in de buurt die Marine heet. Het is nu veel drukker en ook de terrasjes en restaurantjes zijn aardig bezet. Het is hier niet zo hectisch als in Palermo. Ook het verkeer is hier rustiger. We gaan eten en ook hier krijg je zoveel dat je niet snapt dat die Italianen zo dun zijn! Daarna lopen we weer rustig naar de camperplaats toe.
Vandaag is het weer behoorlijk heet al waait er wel een windje, gelukkig!
Ook bij de camper is het heet en zoeken we een plaats in de schaduw.
Bep neemt nog een koude douche in de camper en daarna theetijd.
Diane belt nog even op en wij worden weer bijgepraat.
Als we aan ons eerste wijntje zitten komt er een Fransman bij ons praten. We hadden hem al gezien toen we zaten te eten, hij en zijn vrouw zaten er ook te eten.
Praatte honderd uit, kwam uit Bretagne en was via Barcelona en de boot hier gekomen.
Hele verhalen en we kwamen bijna niet aan ons tweede glas toe.
Het kwam goed toen zijn vrouw hem riep waar hij bleef. Hij zou even kijken hoe de douche werkte en zij zat op hem te wachten.
Bep ging pas om 19.45 eten maken en we waren om over half negen klaar.
Dan de administratie doen want ik ben achtergeraakt.