Pizza Armerina

9 mei 2016 - Piazza Armerina, Italië

Zondag 8 mei

Gisteravond eerst al een enkele spetter maar om half tien regen en totdat we naar bed gingen.
Vanmorgen droog en half bewolkt en 18 gr. Alle handelingen in de camper en nadat alles weer op zijn plaats lag zijn we om 8.45 vertrokken uit Cefalu. Naar de autostrada en klein beetje tol betaald en dan de A19 richting Catania die tolvrij is. Mooie rustige weg die steeds een beetje stijgt! Hele stukken weg ligt als een viaduct, op één poot alle vier banen! Mooi landschap met eerst wat landbouw in het dal en op de bergen vee. Schapen en koeien! Later wat meer granen op de landerijen.
We slaan af bij Enna en gaan daar naar toe. Een weg die nogal omhoog gaat en daar is Bep niet blij mee! Dan door Enna een parkeerplaats zoeken die we bij het postkantoor vinden.
Eerst koffie drinken en dan richting Castello di Lombardia. We hebben een vest aangetrokken want er staat hier een fris windje. Het komt ook omdat we nogal hoog zitten, 930 m!
We lopen naar de Duomo die van 1307 is en in opdracht van Elenore de vrouw van Frederik II, gebouwd is.
Mooi interieur met plafond van houtsnijwerk. Dan lopen we door naar het Kasteel dat door Frederik II van burcht naar militaire vesting is gemaakt.
Enna is al een hele oude stad en wordt wel de navel van Sicilië genoemd omdat het in de midden ligt. Nog even door het oude gedeelte gelopen en weer terug naar de camper.
Dan de camper door Enna geloosd en weer naar beneden richting camperplaats in Pergusa.
Zou bij een restaurant zijn dus voor moederdag niet slecht!
Maar de CP was gesloten dus een andere opgezocht. Daar aangekomen was ook helemaal leeg met kleine plekken dus besloten om maar verder te rijden. We kwamen bij Villa Romana di Casale waar mozaïeken van een Romeinse villa zijn te zien. Grote parkeerplaats maar daar kunnen we niet overnachten. Ik gevraagd en een paar km terug is een restaurant met parkeerplaats waar je kunt staan. Daar heen gereden en inderdaad konden we daar staan . Maar er stonden al wat auto's en moesten even wachten tot er een paar weg gingen want het restaurant sluit vanavond!
En inderdaad ging er wat auto's weg en wij de camper geparkeerd.
Ondertussen werd ik op de hoogte gehouden door Diane over de ontwikkelingen van het kampioenschap. Het leek goed te gaan maar De Superboeren maakte gelijk en Ajax kon daar niets meer aan veranderen, dus feest in Eindhoven! We zullen het vanavond zien bij Studio Sport!
Het restaurant werd om half vijf gesloten en wij hadden de stoelen buiten gezet en daar een witte wijn genomen op moederdag. Wel veel berichten gehad vandaag op de watts app. Ja, ik zou het wel willen om achter de driepitter te gaan staan maar ik denk niet dat dat goed komt dus Bep zelf maar eten gaan koken. We eten weer heerlijk en terwijl ik de ontknoping van het kampioenschap op Studio Sport zit te kijken wast Bep af, wat een teleurstelling als Ajax supporter.

Gisteren geen internet!