Piediluco

23 april 2016 - Piediluco, Italië

Zaterdag 23 april

Gisteravond waren we laat klaar met alles en ook het internet was langzaam.
Wel nog even TV gekeken en ook laat naar bed.
Hadden ook nog een flinke bui gehad, na tienen.
Ook vannacht behoorlijke buien gehad, al lijkt het in de camper erger dan het is.
Vanmorgen toen we opstonden was het droog en we vertrokken om 8.55 uit Perugia.
Richting Assisi, waar we langs reden.
Ook deze weg was erg slecht maar was ook de oude route van de Romeinen de Via Flaminia!
Even voor Terni zei onze reisleider, de Tom Tom juffrouw, dat we links af moesten maar dat weggetje was zo smal dat we gekeerd zijn en over de grotere weg verder zijn gereden.
Ze pikte het later op en bracht ons naar de camping Lago di Piediluco, een camping aan een meertje.
We hadden bedacht om even een rustpauze in te lassen en kon Bep meteen een wasje doen.
We kregen een plaats toebedeeld op een veld waar nog een paar reizigers stonden.
Een praatje gemaakt met onze achterburen, een Engels stel die vanaf December onderweg zijn.
Eerst overwinterd in Spanje en daarna met de Ferry van Barcelona naar Citavecchio en dan Italië door en willen eind juni weer thuis zijn. Zijn met een busje en nog een beetje in de hippie tijd blijven steken. Spelen alle twee gitaar en zingen er ook bij, klinkt niet slecht.
Verders hebben wij nog geen Nederlander gezien of gesproken.
De lucht dreigde en het donderde af en toe in de verte maar de zon scheen.
Buiten gezeten en ook gegeten. Maar toen kregen we een bui, dus alles weer naar binnen en geen weer om een wasje te doen.
Later weer droog en zon en hebben een rondje gelopen. Er hing wel een donkere lucht in de verte dus niet te ver lopen.
Om half vier terug en toen we net thee gezet hadden een flinke regenbui.
Na de thee, Bep douchen, want het werd wel weer eens tijd volgens haar!
Als Bep dr haar weer in de krul zit nemen we een wijntje, binnen want we krijgen nogmaals een flinke bui regen.
Als Bep weer aanstalten maakt om met het eten te beginnen ga ik ook onder de douche, kan niet achterblijven!
We eten weer heerlijk en na de afwas in de administratie. Het is toch heerlijk dat als je zo lang weg bent, de meeste dingen via de digitale snelweg regelen kunt. Ook het wel en wee van de kinderen en kroost wordt dagelijks bijgehouden.

1. Ad van dorst:
    23 april 2016
    het is daar ook nog geen zomer
    g.r. ad en lies