Oliveri

6 mei 2016 - Oliveri, Italië

Vrijdag 6 mei

Vanmorgen weer een  blauwe lucht toen we opstonden, dus werd het ontbijt na ons gewassen te hebben buiten genuttigd. Voor de koffie nog wat lezen en daarna naar het dorp.
Ons brood raakte op en er was volgens onze Belgische buurman een supermarkt op 1,5 km hier vandaan. We waren er eigenlijk zo en een mooie supermarkt waar je alles kopen kan, ook brood.
Dus daar rond gesnuffeld en onze gassen volgeladen. Ook nog op zoek naar een pinautomaat, want de Sicilianen houden veel van contant geld. Dat was onder het spoor door bij het postkantoor dat ze hier bijna in ieder redelijk dorp hebben. Ook nog wat winkeltjes en daarna weer terug.
Buiten gegeten en na de afwas Bep lezen en ik de foto's op de lap top zetten, zodat mijn SD kaartje weer leeg is. Ging niet helemaal zo ik wilde maar kwam voor elkaar.
Om 15.00 uur werd het wat bewolkt en ik vertrouwde de lucht niet. Bep had nog wat gewassen en hing aan de lijn. Toch maar de luifel ingedraaid en het grondzeil opgeruimd en de tafel opgeborgen.
We zouden net thee gaan drinken toen er een paar druppels regen vielen. Dus ook de stoelen opgeborgen en naar binnen. Daar thee gedronken en het bleef bij een paar druppels.
Na de thee ben ik gaan betalen omdat we morgen weer verder gaan. Ook ons wijntje drinken we binnen want af en toe vallen er een paar druppels. Bep haar was laat ze hangen want zoveel betekend het niet. Bep gaat aan het eten werken en ik loop nog een rondje over het verlaten strand. Verderop naar het westen is de lucht gewoon blauw! We eten binnen en na de afwas nog wat spullen weer op hun plaats leggen. Toen we hier kwamen waren er niet zoveel gasten. Maar gisteren en ook vandaag zijn hier ong. 25 à 30 plaatsen bezet met hoofdzakelijk campers uit diverse landen. Je ziet ook dat de campings met hun tijd mee gaan want al op drie campings hebben wij gezien dat op bepaalde stukken   de bomen op twee en een halve meter afgezaagd zijn. Campers willen niet onder de bomen staan want dan hebben ze geen ontvangst van hun schotel en dus geen TV!
Want liever TV dan schaduw, want schaduw kunnen we met de luifel maken!