Oliveri

5 mei 2016 - Oliveri, Italië

Donderdag 5 mei

Gisteravond een stuk van het voetballen gekeken. Dat is niet Bep haar ding die dus andere bezigheden.
Real Madrid won met 1-0 dus de finale in Milaan gaat tussen twee Madrileense clubs, Real en Atletico Madrid. En dan hebben we Barcelona nog dat bijna zeker kampioen van Spanje wordt, hoe raar kan het allemaal gaan.
Vanmorgen geen drukte's dus niet zo vroeg er uit. Blauwe lucht en de zon al hoog aan de hemel.
Na, buiten het ontbijt naar binnen te hebben gewerkt, had Bep bedacht dat het bed verschoond moest worden. Ik had andere plannen, nl een wandeling boven op de berg waar een Bedevaartskerk staat. Maar eerst koffie drinken en daarna ik de wandeling begonnen. Het was een behoorlijke klim en het is wel Hemelvaartsdag vandaag maar zo hoog ging ik niet!
Onderweg prachtige vergezichten over de omgeving. Boven aangekomen was ik verrast, er liepen heel veel mensen en ook veel souvenir stalletjes. Ook de Kerk, de Santuario della Madonna Nero, is van binnen erg mooi en het bleek dat deze kerk, uit de 20e eeuw, een hele belangrijke Bedevaartskerk is van de zwarte Madonna. Het herbergt een zwart beeld van de Madonna met kind dat in Sicilië bekend staat om haar wonderen. 200 m verderop zijn er overblijfselen van een Grieks theater uit de 3e eeuw v Chr. maar hier niet in gegaan (entree) want er komen nog genoeg " oude stenen" om te bekijken. Tyndaris was een van de laatste steden die door de Grieken gesticht is en wel in 396v Chr. Ik daar wat rondgelopen tussen de toeristen en groepen kinderen die daar met bussen naar toe waren gebracht. Genoten van het prachtige uitzicht dat je daar boven hebt. Dan weer naar beneden en onderweg wat foto's gemaakt. Door de communicatie samen gegeten en dan douchen. Dan nog samen naar het strand gegaan maar niet gezwommen!
Het water is voor onze begrippen nog veel te koud! Dan tot theetijd wat gelezen en na de thee ons dagelijks wijntje genuttigd. Bep gaat om 19.00 uur aan het eten beginnen. Na de maaltijd was ik af en ruim de stoelen op. Om 's avonds buiten te zitten is het nog te fris voor. Vandaag weer een heerlijke dag met voldoening.

1. Tante Co:
    5 mei 2016
    Fijn dat jullie nu mooi weer hebben,
    in Holland was het ook prachtig weer vandaag.
    rond de 20 graden. weinig wind. Mensen in bloot!
    Ook mooi weer om te fietsen, wat ook duidelijk
    merkbaar was. En Bep, jij mooi weer voor de was!
    Veel genoegen met nog meer mooi weer!
    groeten tante Co
  2. Diane Honingh:
    6 mei 2016
    Prachtige foto's!! Wij vandaag prima stad weer. Onze metro kaarten waren verlopen maar je kunt ze dan weer geld opzetten zodat je dan elk ritje apart betaald. Dat dus gedaan en met de metro downtown gegaan en veel gewandeld: Chinatown en little Italy. Toen naar Washington Square Park, daar staat een replica van de Arc de Triomphe (je ziet dat altijd in Friends maar dat keken jullie denk ik niet) vandaar door gewandeld naar Union Square en met de metro naar boven gegaan (Union Square is bij de 13e straat en we gingen naar 77!). Op 77 dus uitgestapt en toen terug gewandeld langs en door Central Park naar 53e straat. Daar weer met de metro terug naar het hotel (34estraat). Vanmiddag ik nog even alleen op pad. De kinderen vonden het leuker als F met me mee zou gaan (en wij zelf natuurlijk ook) maar het idee dat ze dan alleen in hotel zijn en je nooit weet wat er gebeurd zat ons niet lekker. Dus toch even een rondje alleen (ook best lekker). Na het eten een laatste wandeling in de avond gemaakt. Morgen pakken we alles weer in en vliegen we in de avond weer naar huis. Ook weer fijn!! Dikke kus