Mazara del Vallo

19 mei 2016 - Mazara del Vallo, Italië

Donderdag 19 mei

Gisteravond na negenen een paar regenbuitjes gehad en ook vannacht wat regen.
Toen we opstonden was het droog, bewolkt maar een aangename temperatuur.
Ik dacht het regent hier op Sicilië alleen 's nachts maar dat had ik mis. Na het ontbijt begon het om half tien weer te regenen tot na koffietijd. Diane stuurde ons een paar foto's van gisteravond, toen hun tuin in Broek helemaal wit zag van de hagel! En afgelopen weekend net planten in de bloembakken gedaan en wel na de IJsheiligen!
Het kampeerterrein loopt leeg en wij lossen even het vuile water nu het rustig is.
Dan de kwestie met de verloren Q, dat heeft nogal wat reacties opgeleverd. We hebben John v/d Heuvel er op gezet en zijn bevindingen zijn dat ik de hoogst waarschijnlijke dader ben, maar ik blijf ontkennen!
Na de koffie nog even met de schotel gestoeid en na heel wat rondjes draaien heeft hij de Astra 23,5 weer gevonden. Daarna ben ik alleen naar de haven gelopen want Bep haar knie is gevoelig na de wandeling van gisteren.  Het was droog en zag er goed uit maar kreeg toch wat druppels water op m'n kop. Lagen veel vissersboten in de haven en ook wat boten op de helling, maar voor het vis lossen was ik veel te laat, dat is al vroeg in de morgen.
Dan weer terug en het begon harder te regenen en ik moest nog 4 km lopen. Zag dat de deur van de kerk open stond en ben daar naar binnen gegaan (schuilkerk!). Is ook groot en ook erg mooi beschilderd plafond. Na 10 min. er weer uit en het was bijna droog en naar de camping gelopen.
Op de camping was een groep Denen neer gestreken, allemaal met campers, een stuk of tien.
Een reed bijna bij ons binnen maar is toch maar op een andere plek gaan staan.
We eten onder de luifel omdat er nog steeds af en toe een spat regen valt.
Bep een wasje en ik de afwas. Om half drie schijnt de zon weer volop en komt de was nog droog.
Verder in de middag komen er nog meer campers binnen.
Ook een Nederlands stel staan nu naast ons maar mogen niet praten met vreemde mensen van hun vader en moeder denken wij.
Voordat we aan de thee gaan ga ik betalen want morgen weer verder. Het is nogal een probleem want de juffrouw die er altijd zit is er niet en de man die er zit krijgt, met het zweet op zijn hoofd, met geen mogelijkheid de printer aan het werk. Maar betalen kan altijd!
Dan aan de thee en daarna de wijn en wat versnaperingen op tafel. We zitten weer heerlijk in de zon en als de zon zakt en achter de bomen verdwijnt, gaat Bep naar binnen en weer wat eten voor ons maken. Na het eten de boel weer afwassen en even opruimen. Ondanks de regen vanmorgen toch weer een mooie dag geworden!

1. Diane Honingh:
    19 mei 2016
    Wat betreft die zwijgende buren: jullie zijn natuurlijk ook heel vreemde mensen :-)
  2. Niza/Rijk:
    19 mei 2016
    Beste Bep en Bert
    Geen gesprek met je buren is niets voor jullie. Je zult er echter aan moeten wennen dat het een beleefde vorm van niet communiceren is. Ze hebben je wel opgemerkt , maken een inschatting en je voorkomt hiermee allerlei ongewenste contacten. In een lift gebeurt precies hetzelfde. Erger wordt het als mensen je gaan aankijken en dit langdurig volhouden. Het onaangenaam gevoel is dan dichtbij. Zie het van de zonnige kant.
    Goede reis morgen en vriendelijke groeten van ons.
  3. Wil en Jan Nierop:
    23 mei 2016
    Hoi Bert en Bep,

Ja Bep, dat is wat met die zere knieën Je wordt er helemaal gek van.
    Ik leef hartstikke met je mee. Ik loop momenteel ook de 100 meter ook niet meer in 10 seconden. Verre van dat. Fietsen en lopen is er niet meer bij. Kortom ik "verrek" van de pijn en ga dan ook vanavond, een dag eerder dan de bedoeling naar huis om morgen voor de 2e keer de dokter te bezoeken.
    Maar we houden moed

Groet, Wil en Jan.