Mazara del Vallo

18 mei 2016 - Mazara del Vallo, Italië

Woensdag 18 mei

Gisteravond kon de schotel de satelliet niet vinden en dus werd besloten om te gaan scrabbelen.
Het werden twee potjes en ik won ze alle twee. Maar... In het tweede potje miste we de Q!
Dus dat werd zoeken, ik ook in de mouwen van Bep gekeken maar niet te vinden.
Wat bleek, hij lag op het bord maar omgekeerd!! Wie had het gedaan? Alle twee een onschuldig gezicht dus dit spel geseponeerd!
Vanmorgen weer mooi weer en buiten ontbeten. Nog wat opruimwerkzaamheden en dan koffie zetten. We hadden het eerste bakkie op en toen kwam Peter van het rode busje langs en bleef even praten. Zijn vrouw moest nog douchen en ze gingen weer verder. We zouden ze daar wel weer zien. Na het tweede bakkie de schoenen aan en richting het centrum van Mazala del Vallo gelopen. Over de boulevard gelopen en het was nog best een end! Maar mooi weer en de pas er in waren we er toch vlug. Mazala is al een oude stad, vanaf de 7e eeuw is het hier al bewoond en was een handelshaven. Nu ligt hier de grootste vissersvloot die zijn vis via koeltransport over Italië verspreidt. 40% blijft hier op Sicilië. We liepen niet helemaal naar de haven maar bleven in het centrum waar ook een kerk staat. Deze konden we niet in dus alleen de buitenkant bekeken.
Verders weinig cultuur in Mazala del Vallo, veel vakantieappartementen.
Wel een winkelstraat die we heen en terug bekeken hebben. Dan nog even langs een supermarkt voor vers brood. Dan weer aan de terugtocht begonnen en toen we terug waren hadden we volgens mijn telefoon bijna 10 km gelopen! Om twee uur aten we onder de luifel want het was te warm in de zon. De middag brachten we verder door met wat klusjes en zitten in de schaduw.
Na de thee wachten tot de vijf in de klok kwam en dat was laat vandaag, 17.25!
Maar de lucht betrok wat en er kwam wat bewolking zodat we het laatste wijntje binnen opgedronken hebben. Om 7 uur gaat Bep weer de keuken in om wat lekkers klaar te maken.
Hier in Italië hebben ze niet zo'n assortiment groenten als bij ons in Nederland. Slabonen, bloemkool en andijvie zie je hier niet. Wel sla, paprika, uien, aardappelen,witte en bruine bonen,mais en doperwten. Maar wel weer gekookte rode bieten en die hebben we vandaag gegeten.

1. Diane Honingh:
    18 mei 2016
    Ik ben toch wel benieuwd wie er nu vals gespeeld heeft hoor!!

Een winkelstraat.. Leuk! Nog mooie glimmertjes gezien (want ja mam, Italiaanse mode is niet voor ons soort vrouwen weggelegd helaas)? En je knie, wil die een beetje?

Wel een beetje laat die wijn, je werd zeker opgehouden door een Append familielid ?

Wij hadden ouderavond op het HLZ dus zie alleen het eind van de Europa league finale. Balen hoor... Sevilla gewonnen. Had het Liverpool zó gegund. Tom ook, maar volgens hem was Sevilla tweede helft zoveel beter. Nou ja, we hoeven er gelukkig geen brood van te kopen.

Welterusten voor straks, dikke kus
  2. Tante Co:
    18 mei 2016
    Vind het ook verdacht de Q verkeerd om! ??
    In onze scrabble tijd gebeurde dat ook wel eens,
    maar hadden het meestal meteen door!
    Zal jullie ook geen 2de keer gebeuren.
    groeten tante Co
  3. Gon Blakborn-Broeder:
    19 mei 2016
    Een vervelende letter die Q. Jullie hebben me op een idee gebracht. Niet eerder bedacht.
    Geniet ervan.
    Groet
    Gon
  4. Tineke:
    21 mei 2016
    Inderdaad - goeie truc om van die rotletter af te komen :-D