Isole delle Femmine

27 mei 2016 - Isola delle Femmine, Italië

Vrijdag 27 mei

Gisteravond buiten gezeten tot dat we naar bed gingen, het was dan ook een heerlijke avond.
Vanmorgen wederom blauwe lucht en de zon. We hadden vandaag plannen om naar Monreale of naar Palermo te gaan maar volgens de berichten wordt het heet vandaag.
We ontbijten weer buiten en nu is het al warm.
Dus besluiten we om hier op de camping te blijven.
Ik help nog een Frans stel met hun caravan tussen de olijfbomen te rangeren om hem achter de auto te krijgen. Deze Franse mensen hebben we al op meer campings gezien.
Na de koffie toch nog even naar het stadje om wat boodschappen te doen.
Dan een plekje in de schaduw zoeken en Bep wat lezen en ik de route op Sardinië nogmaals bekijken.
Er komen af en toe weer nieuwe mensen binnen en dan is het leuk om te zien hoe ze hun camper of caravan tussen de kronkelende olijfbomen neer zetten.
Het is echt heel warm vandaag en even verder zitten mieren die daar uit de grond komen maar ook siësta houden want je ziet er geen één meer!
Na de afwas wederom een schaduwplekje zoeken en ik kijk op de thermometer en zie dat het 36 graden is!
Om half vier gaan we naar het strand om in de Tyrreense Zee wat af te koelen.
Het is ong. 400 meter lopen naar het mooie zandstrand en zoeken daar verkoeling.
Je frist er lekker van op maar als je dat stukje weer terug loopt ben je weer zoals je heen ging!
Dan meteen maar douchen en zijn we weer fris en fruitig.
We zetten evengoed een pot thee en gaan achter de camper zitten, in de schaduw.
Als we aan het wijntje toe zijn kunnen we weer voor de camper gaan zitten.
Het is ruim over zevenen als Bep toch weer wat eten voor ons klaarmaakt.
De zon is weg en het is een heerlijke temperatuur als we gaan eten.
Al ik de afwas heb gedaan heeft Bep reeds de camper weer opgeruimd.
Het is wel wat frisser als gisteravond maar toch lekker om buiten te zitten.

1. Niza/Rijk:
    27 mei 2016
    Beste Bep en Bert
    Morgen op naar Sardinie. Veel mensen in Sardinie worden 100 jaar en dat is eerder gewoon dan bijzonder. Jullie bevinden je dus in goed gezelschap. We kunnen een voorbeeld nemen aan de manier hoe een Sard in het leven staat. Wat is het geheim van dit alles? Van de warmte hebben jullie al wat meegemaakt vandaag; als het te warm is dan wacht de Sard tot het afgekoeld is. Positieve levensstijl, eenvoud en dankbaarheid. We zijn benieuwd of je iets van het dagelijkse leven van de mensen daar beleeft. Met een goede voorbereiding tot vandaag een goede reis morgen en vriendelijke groet.
  2. Tante Co:
    27 mei 2016
    Bert en Bep
    Morgen een goede reis naar Sardinië, lijkt me spannend.
    Lees het morgen hopelijk weer in je reisverslag!
    groeten tante Co