Isola delle Femmine

26 mei 2016 - Isola delle Femmine, Italië

Donderdag 26 mei

Gisteravond tot half elf buiten gezeten, het was een prachtige avond!
Vanmorgen toen we opstonden was het al warm.
In de schaduw van de camper ontbeten en Bep nog even de camper van binnen opgeruimd.
Dan koffie drinken en daarna moesten we wat boodschappen halen.
In het stadje was markt, en wel een behoorlijke grote, waar van alles te koop was.
Daar eerst overheen gelopen en dan naar de Spar. Een buurtsuper waar veel te koop is maar ook een rommelige winkel. Daar de benodigde boodschappen meegenomen en terug nogmaals over de markt, die op de weg ligt naar de camping.
Daar nog wat groente en fruit gekocht wat daar niet veel kost.
Dan weer naar de camping. Er is geen wind en het is behoorlijk warm.
Dus maar een relaxte houding aan nemen wat aardig lukt!
Nog even naar de receptie gelopen om informatie in te winnen waar de Ferry naar Sardinië vertrekt, of ze daar een adres van hebben, kan ik de Tom Tom op instellen.
Gisteren namelijk gezien, in de bus, dat het verkeer in Palermo nogal hectisch is.
Ze heeft een beschrijving, want veel mensen vertrekken hier vandaan naar de Ferry.
Dan eten en ook bij het afwassen, met m'n rug in de zon is het warm.
Dan wat lezen en Bep schrikt op van een slangetje, zo groot als een maatse paling, die langs haar stoel schiet! We hadden hem al voor het eten gesignaleerd.
We krijgen ook nog bericht dat de schoonvader van m'n zuster is overleden, hij was 92 en op, maar toch!
Dan gaat Bep achter de camper zitten lezen, daar is schaduw en denkt dat het daar koeler is.
Ik blijf onder de luifel en om half vier gaan we richting zee.
Dar zal het wel koeler zijn! Tegenover de camping bestaat het strand uit rotsen en 400 m verderop is een groot zandstrand. Wij daar heen gelopen en ook Bep het water in voor verkoeling.
Bep zegt altijd dat de mussen dood van het dak moeten vallen wil ze gaan zwemmen maar hier heb ik geen mussen gezien dus misschien daardoor!
Het water is heerlijk en zo liggen we in de Tyreense Zee!
Na een poosje er uit en op laten drogen en terug naar de camping.
Het zand er af douchen en dan de thee over geslagen want het is al half zes!
Wat gaat een dag toch snel!!
Bep aan de witte wijn en ik een biertje, voor de dorst.
Het is 19.15 als Bep de camper in gaat om het eten te maken.
Vandaag een warme dag, veel mensen zoeken de schaduw en ondernemen weinig.
Wij hebben nog wel plannen maar kijken eerst het weer aan.
We eten weer heerlijk en wel laat, zodoende mis ik een foto van de ondergaande zon in de Tyreense Zee.
Ik was af en Bep ruimt het op en dan nog lekker buiten zitten,want iedereen is nog buiten en sommige zitten nog te eten en het is nu 20.45!

1. Niza/Rijk:
    27 mei 2016
    Beste Bep en Bert
    Reizen op gevorderde leeftijd is bijna een moetje geworden en dat geldt ook voor ons. Naar alle delen van de wereld om te ontdekken, verkennen en genieten. Jullie horen er helemaal bij en voldoen aan de standaard van deze tijd. Af en toe compleet op jezelf aangewezen te moeten zijn zonder stroom en stromend water, weg uit de zone van comfort. Een bootreisje boeken naar Sardinie en dat zonder het sociale vangnet. Best wel spannend. En ziedaar het lukt. Bovenal geldt dat je je losmaakt van de vertrouwde omgeving en afstand neemt van de dagelijkse beslommeringen. Je hebt tijd om na te denken en een andere cultuur werpt nieuw licht op je eigen denkbeelden. Het verfrist je denken en houd je scherp. Dingen op je eigen manier doen en niet het altijd moeten om op tijd ergens te zijn. Met een camper reizen zoals jullie verruimt je blik.
    Je kunt het anders zeggen: Bert maakt werk van de reizen. Een groot deel van de winter gaat aan de voorbereiding vooraf om de reizen van jullie te doen, dan de weken daar: heerlijk, weinig zorgen, puur ervaren. Na het eten afwassen, net zoals vroeger en dan even naar de Tyrreense Zee om de zon te zien ondergaan en te beleven. Het fotoalbum met de blog wordt tijdens de reis gemaakt. En daarna nagenieten. Vanzelf komt dan weer de drang om een nieuwe reis te plannen. Bert en Bep gaan er voor vol met plannen. Een hartelijke groet.
  2. Diane Honingh:
    27 mei 2016
    En de wereld is niet vergaan: ma in zee!! Dan was het echt warm....