Palermo

28 mei 2016 - Palermo, Italië

Zaterdag 28 mei

Gisteravond tot half elf buiten gezeten, ik wilde TV kijken om te kijken hoe het met Stevan Kruiswijk ging die gevallen was in de Giro. Met goede vooruitzichten op de overwinning gebeurt je dit, jammer
Gisteravond kwam er nog een Nederlands stel binnen om 20.15. Ze gingen vlak bij ons staan en hadden een caravan.
Ik zag dat er een rolstoel uit de auto kwam en vroeg of ik misschien moest helpen.
De vrouw zei dat zij dat wel wilde maar dat haar man dat liever niet had, hij wilde het zelf doen maar als hij hulp nodig had kwam hij wel even vragen. Ze hadden ook een hond mee en Bep bood aan om even op hem te passen, dat vond ze een goed idee.
Had wel een mover en zette de caravan neer. Het was inmiddels al donker en heb ik even geholpen met de stroom aan te sluiten. Hele aardige mensen, komen uit Limburg.
Vanmorgen wat bewolkt en warm.
Na brood gehaald te hebben buiten gegeten.
Daarna de camper rij en vaarklaar maken. Spullen inpakken voor in de hut op de Ferry.
Koffie drinken en de camping betalen. We kunnen er tot 12 uur blijven, kunnen wel blijven maar de poort gaat van half twee tot half vijf op slot en dat is voor ons te laat.
Dus om 12 uur de camping af en er voor is een parkeerterrein van de camping en daar konden wij gaan staan. Nog mensen gesproken die we onderweg ook gezien hadden.
Daar gegeten en ja, wachten tot het tijd is om te gaan. De man uit Limburg had ik smorgens al gesproken en kwam nu ook even buurten. Hij heeft een Segway, maar dan een waar je in kan zitten en was naar het stadje geweest en had daar wat Sicilianen gesproken. Een erg optimistische man ondanks zijn handicap.
Maar nu was het echt tijd om te gaan, omkleden en even over drieën vertrokken wij.
We hadden een prima routebeschrijving gekregen van de receptioniste en die volgde wij.
De verhalen over Palermo van het verkeer zijn hectisch. Maar wij reden zo naar de haven en waren er in ruim een half uur.
Dan nog even spannend want we moesten onze bestelde tickets ophalen en waar was dat.
Even gevraagd en het was zo voor elkaar.
Met de tickets op zak naar een man gegaan die bij de boot stond en we konden de camper vlak bij de boot parkeren en om 6 uur zouden we aan boord kunnen.
Er stonden nog wat campers en een Fransman met zijn vrouw kwam "even" met ons praten. Was vanaf 15 november 2015 onderweg en wilde 3 jaar door Europa reizen. Hele verhalen en Bep was de camper al in gevlucht en is een weinig later ook.
We hebben in de camper alles aan boord dus even wat gedronken en om 6 uur konden we aan boord. Ruimte zat en vooruit er in en op het dek keren. We staan op een tussendek.
Dan naar de kamer en die valt mee, keurig netjes.
We gaan naar het restaurant maar dat is nog niet open en bij de bar zijn alle stoelen bezet.
Dus naar de hut en daar een meegenomen wijntje gedronken.
Om half acht gaat het zelfbedieningsrestaurant open en gaan we eten.
We hebben straks geen wifi meer dus stuur ik het nu weg.
Geen foto's, komen morgen wel. Kan ze niet op de IPad zetten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl