Dieulefit

23 juni 2016 - Dieulefit, Frankrijk

Donderdag 23 juni

Gisteravond dus buiten blijven zitten tot 22.45 en gewacht tot de volle maan  tevoorschijn komt maar die komt pas om 23.50 achter de bergen vandaan als we naar bed gaan.
Vanmorgen, je went er aan, weer prachtig weer met een strak blauwe lucht.
Na de ochtendhandelingen, brood halen bij de bakker. Wel dezelfde bakker maar een andere juffrouw die me helpt.
Buiten ontbeten en dan aan het werk! Bep heeft een muntje voor de wasmachine gehaald en gaat de was in de wasmachine stoppen. Ik span een lijn en doe water in de camper.
Zoek ook mijn wandelspullen bij elkaar en zet koffie.
Als de was hangt drinken we koffie. Daarna trek ik mijn wandelspullen aan en vertrek om 11 uur richting L'Eglise de Comps. Meestal mijn traditionele eerste wandeling als we hier zijn.
Ja, waarom altijd dezelfde wandeling. Dat is een test hoe het met me staat. Hoe is het met de conditie en hoe staat het met m'n knie?
De wandeling naar Comps is een prachtige wandeling naar het oude kerkje met de begraafplaats er achter. Ik had wat meer gele brem verwacht maar dat was al uitgebloeid langs het pad.  Daar aangekomen wat eten en drinken en dan weer terug. Maar altijd over de Col de Poustrele. Een berg over en dan een stuk over de kam van de berg en dan de afdaling.
Die vind ik altijd het moeilijkste en er komt geen eind aan en geen enkel recht stukje.
Het is warm vandaag en ook op de Monts de Vent waait er weinig wind. Ik stop ook wat meer om wat te drinken. Zou dat door de warmte komen of zou het jaartje ouder zijn ook mee spelen?
Was om half vier terug, was content over mijn conditie en knie, maar geen Bep bij de camper!
Even gewacht en kwam in badpak aan was gaan zwemmen!
Ik ook zwembroek aan en samen nog een paar baantjes getrokken.
Dan onder de douche en gaan zitten want ben best moe.
Thee gedronken en daarna ik aan het bier om het zweet weer aan te vullen en Bep aan de wijn.
Ik kan gelukkig goed tegen de warmte maar ja, ik zweet nogal en je wenkbrauwen moeten dat naar de zijkant afvoeren. Maar net als bij een rivier, als er teveel komt dan overstroomd de boel en komt het zoute zweet in je ogen en met een bril is dat lastig, je kunt je ogen niet steeds afvegen. Ik heb een pet op en na een tijdje wordt het meeste zweet via de klep van mijn pet afgevoerd.
Dit even terzijde. Het is nog steeds warm en Bep gaat pas om 19.20 de keuken in om het eten voor ons klaar te maken. We eten weer buiten en er staat een hele bult afwas klaar en ik protesteer omdat zelfs de afwas van de koffie nog in de afwasemmer staat!!
Dus Bep mee en samen afwassen, ik droog wel af!
Dan ruimt Bep alles op en ik ga in de administratie.

1. Diane Honingh:
    23 juni 2016
    Hier was het sinds 2 uur vannacht erg slecht, onweer en regen. Tot half 9, toen was het droog. Maar om 11 uur begon het weer. En ineens om 3 uur ofzo werd het blauw en snikheet. We hebben nog buiten gegeten vanavond!! Later weer wat druppels. Dus nu op de bank Netflix kijken, want op tv is toch niks anders dan herhalingen van herhalingen.

Maar je knie heeft het dus goed gehouden? Of nu stiekem toch een beetje dik? Let je wel een beetje op, morgen niet weer een hele dag wandelen hoor!
    En mam!! Alvast alleen gaan zwemmen... Dan was het wel heel erg warm vandaag. Lekker hoor!!
    Fijne avond, kus
  2. Tante Co:
    23 juni 2016
    Diane schreef al over het weer. Het onweer om 2 uur vannacht was heel heftig, zodat ik er zelfs wakker van werd ( zonder hoortoestel).
    Vanmorgen naar Gretha geweest. Oompie was er, tante Corrie en Ina
    en Antine met Stef. (lief kereltje) Het was wel even gezellig.
    Ondertussen moest er nog een koe kalven wat niet helemaal gewoon
    ging en de veearts er bij moest komen. Kalfje dood geboren!
    Op de heenweg had ik goed weer. Terug hozen van de regen, maar
    ik moest er wel door want moest naar de therapeut.
    Gisteren een mailtje van Gon, hebben redelijk weer ( af en toe een bui) ze fietsen elke dag, route Passau - Wenen, samen met Kees en Ria.
    Bert dapper dat je met die warmte nog een berg gaat beklimmen
    Bep, jij kon de was wel droog krijgen!
    Morgen gaan jullie weer verkassen?
    Groeten tante Co
  3. Ad van dorst:
    24 juni 2016
    de foto van L'Eglise de Comps heb ik gebruikt op het etiket
    van mijn port .Zal ik je nog wel laten zien.
    groetjes Lies en Ad