Dieulefit

24 juni 2016 - Dieulefit, Frankrijk

Vrijdag 24 juni

Gisteravond tot laat buiten gezeten. Weer niet gewacht tot de volle maan opkwam maar om 22.45 naar binnen gegaan en ons tweede wijntje genomen.
Vanmorgen weer mooi weer het was al 22 graden toen ik om half negen naar de bakker ging.
Bep wilde wat wassen en na het ontbijt de was in de wasmachine gestopt.
Koffie gezet en toen we dat op hadden was de was al bijna droog!
Om half elf naar de markt gegaan. Het was een bijzondere markt want het was de eerste in de zomer en dat is altijd een grote markt.
De hele hoofdstraat door het stadje staat dan ook vol met kraampjes en ook voorbij het gemeentehuis.
Dus als je echt wat kopen wil dan is er keuze genoeg!
Was gezellig druk en we konden ook nog wel slagen om een paar dingetjes te kopen.
Waren etenstijd weer terug maar Bep wilde eerst de was weer in de kastjes leggen. Dan nog even wat lezen want honger hadden we nog niet. We zouden net gaan eten toen Muk langs kwam. Muk is een oude bekende die hier 15 jaar geleden al op de camping stond en nu enkele jaren geleden hier een huis gekocht heeft en nu hier woont.
Het gaat goed met haar en wil hier niet meer weg.
Dit duurde even en dus laat eten.
Na de afwas ga ik nog even op onderzoek, want ik hoorde hier achter, de laatste twee dagen, dat ze aan het werk waren en nu was het rustig.
De twee riviertjes achter de camping overgestoken en zag dat ze een stuk zijweg hadden geasfalteerd.
Dan nog een stukje verder gelopen en kwam langs die enorme bomen, die een burgermeester in de tweede helft van de 19e eeuw vanuit Afrika had meegenomen en daar geplant heeft.
Weer terug over de twee riviertjes en naar de camper.
Ook Bep wilde weer gaan zwemmen, dus zwembroek aan en het zwembad in.
Het water is op seniorentemperatuur, 28 gr., dus heerlijk!
Dan aan de thee en verder niet zoveel activiteiten want de temperatuur is, rustig aan in de stoel met een koel drankje er bij!
Dus vroeg aan de wijn en er één extra genomen want als Bep aan het eten toe is zal het wel laat worden.
Nu,19.10, staat ze te praten met de buren, die uit Schagen komen met hun roets in Landsmeer. Dan heb je altijd wel wat raakvlakken en zal het eten nog wat uitgesteld worden, denk ik!
Je hebt hier Nederlanders die om zes uur gaan eten net als thuis en nu al met de afwas voorbij lopen.
We eten om over half acht en als ik de afwas heb bedaan en Bep opgeruimd heeft is het kwart voor negen.
Bep pakt haar breiwerk en ik de IPad