Canalelle

3 mei 2016 - Bianco, Italië

Dinsdag 3 mei

Gisteravond TV gekeken en nog even naar het strand gelopen om de lichtjes van de plaatsjes aan de baai te bekijken.
Vannacht weer geregend maar gelukkig vanmorgen droog. Na het ontbijt de boel weer opruimen en de camper reisklaar maken. Eerst nog het vuile water aftappen en dan weer op weg naar de volgende etappe. We vertrokken om 8.55 en het was 14 gr. De S 106 op en weer richting Reggio di Calabria.
Ook hier weer het zelfde liedje, af en toe een knap stuk weg maar het meeste smal en slecht. Maar ook een nieuw stuk weg met ik denk 10 tunnels, de ene wel en de andere niet verlicht! Dit tot Crotone. Hier zaten we in een korte file want er was een kettingbotsing geweest met enkele auto's. Toen we daar voorbij waren afgeslagen naar een grote supermarkt, de Auchan.
Daar eerst koffie gedronken en daarna Bep nog wat boodschappen gehaald.
Dan weer op weg en na Crotone mooie weg met kleine vluchtstroken.
Die worden gebruikt door langzamere auto' s half over heen te rijden en dan kan de rest passeren net als in Griekenland! Je moet wel goed opletten want dat gebeurd ook vanaf de andere kant en dan moet je een stukje over de vluchtstrook, anders gaat het mis! Met z'n drieën naast elkaar!
Ook een smal stuk weg waar wij achter een vrachtauto zaten en die er net op paste en 5 bruggen er in waar er maar één tegelijk over heen kan, maar wel met borden geregeld.
We gingen bij Locri van de S 106 naar Gerace. Daar zouden we op één van de twee camperplaatsen gaan staan. We hadden er een uitgekozen met een shuttle bus die je naar het stadje bracht. De weg was omhoog en de bijrijder vond dat niet zo leuk. Het was maar 8 km, maar toch! Bij de CP aangekomen was die dicht, slot op de poort! Dus doorgereden naar de volgende en daar waren ze het plein aan het renoveren. Dus even de communicatiemiddelen er bij en even verderop was ook een CP. Wij weer naar beneden en naar die volgende CP gereden. Dat was aan de boulevard bij Ardore Marina, maar niet geweldig. Daar koffie met een broodje gedaan en de volgende CP uitgezocht. Daar naar toe gereden en hem in Canalello neergezet. Er stonden nog meer campers.
Dan een emmer water gehaald en de camper samen een beetje opgeknapt. In het begin waren de wegen nat en een tijdje achter een vrachtauto gezeten dus zag hij er niet uit!
Nadat dit gebeurd was het terras in orde gemaakt en een wijntje genomen.
Bep ging het eten om 19.00 uur maken en toen zaten wij een half uur binnen omdat de zon achter de spoordijk ging. Vandaag weer een betere dag, hoe meer we naar het zuiden gingen hoe warmer her werd. Bij aankomst was het hier 23 gr. en dat is heerlijk. Gisteren had in de korte broek verwisseld voor een lange en had die vanmorgen ook weer aangetrokken. Maar nu hoop ik dat de korte aan kan blijven! Lekker gegeten en vandaag dus zelf support, eigen groene stroom!
We staan aan de Ionische Zee en als we vroeg op zijn en er been wolken zijn kunnen we de zon vanuit ons bed zien opkomen!
Zes jaar geleden waren we hier ook maar op weg naar huis omdat m'n moeder 2 mei was overleden. Morgen dus voor de tweede keer naar Sicilië.

1. Diane Honingh:
    3 mei 2016
    Hier jammer genoeg vanmorgen weer regen regen en nog eens regen. Dus besloten om vandaag een winkel dag van te maken. Inmiddels zijn wenop de kamer en vanmiddag was het droog. De lucht wordt ook lichter dus wie weet is het vanavond helder genoeg voor empire state! Straks iets eten. Heb net m'n nagels gelakt, maar is me toch een vervelende nagellak dat ik hem er maar weer afhaal. Ach, zo blijf je bezig.... X