Vieste

26 april 2016 - Vieste, Italië

Dinsdag 26 april

Gisteravond droog maar wel veel wind. We hadden eerst wel de schotel uit maar hem later toch maar ingeklapt vanwege de wind. En maar een spelletje scrabbel gedaan, Bep wil weer bij komen maar niet gelukt, sta 3-1 voor. Toen ik naar bed ging en buiten de luiken op slot deed was de hemel vol met sterren!
Vanmorgen gewekt door de zon en een strak blauwe hemel. Wat kan het toch per dag verschillen.
Gisteren dacht je dat we de verkeerde afslag hadden genomen en in boven Schotland zaten en vandaag het weer wat je graag wil hebben!
Vandaag een " rustdag", maar dat was alleen voor de chauffeur!
Bep had gisteren al gebruik gemaakt van de wasmachine en voor dat we eten gingen zat er al weer een draai in. Dan de camper stofvrij maken en de bedden luchten. Ik was voor het buitengebeuren van de camper, water , ramen schoonmaken en hand en spant diensten voor Bep.
Het was dus heerlijk weer en heb de lange broek voor een korte gewisseld. Buiten koffie gedronken en daarna was de was klaar en heeft Bep die aan de lijn gehangen.
Daarna lekker in de zon wachten tot die droog was.
Ook buiten gegeten en toen we tegen tweeën naar het stadje liepen lag de was droog in de kast!
Het oude centrum is niet zo groot, smalle stegen waar je de overburen een hand kunt geven.
Veel hadden de was hangen en als je dat zo ziet dan waardeer je het nog veel meer op de manier hoe je zelf woont. Twee kerken op afstand bekeken en ook de vuurtoren en de jachthaven.
Ze zijn hier nog volop bezig om het voor het seizoen in orde te brengen.
Volgens de receptioniste is er een Spar super. Daar nog naar gezocht en toen wij hem gevonden hadden was hij ook gesloten zoals de meeste winkels.
Hier in Italië zijn de meeste winkels gesloten tussen 1 en 4 uur, net de tijd dat wij er even gaan kijken! Teruggelopen en aan de thee op ons eigen terras, buiten in de zon.
Tegen de tijd dat de 5 in de klok kwam, werd het wat bewolkt en de wind fris.
Dus het wijntje maar binnen genuttigd. Gisteren een dag die je niet wilt, regen, wind en koud! En vandaag een heerlijke dag.
Bep gaat weer met de pannen in de weer en ik even de gebeurtenissen van vandaag opschrijven.
Geen wind, dus dan vanavond maar voetballen kijken! (Bep niet blij!)