Alghero

5 juni 2016 - Alghero, Italië

Zondag 5 juni

Gisteravond de avond vol gemaakt met twee spelletjes Skip Bo. Was gelijk dus schieten we er niets mee op.
Vannacht, regen, en wel 3 minuten maar ja je doet toch de luiken dicht want je weet maar nooit.
Vanmorgen toch weer mooi weer, blauwe lucht maar wel een paar wolkjes.
Niet zo vroeg er uit en na het ontbijt eerst even de ramen schoon maken want na zo'n drieminuten regenbui ziet de camper er meestal niet uit.
Ook Nico, de buurman, ging zijn ramen doen en zo raakte we weer aan de praat. Ook Ans kwam er bij en na nog even gepraat te hebben en elkaar een goede reis gewenst te hebben vertrokken we om 10.05 uit Bosa.
We gingen richting Alghera langs de kustweg. Ik vond het een prachtige weg en Bep wat minder maar we volgden de kustlijn, de ene keer wat hoger dan de andere keer.
Zo naar Alghera en daar doorheen en even aan de buitenkant de camping op gegaan.
We waren daar om 11.45. Naar de receptie en we konden een plaats uitzoeken maar morgen kwam een groep en op die plaatsen konden wij niet gaan staan. Rond belopen en een plaats uitgezocht. Daar naar toe, de camper neergezet en een mannetje kwam de stroom aansluiten.
Dan eerst koffie drinken en een rondje over de camping gelopen.
Ligt aan de zee en heeft ook een strand en je kijkt zo op het oude gedeelte van Alghera.
Dan eten en Bep wilde een wasje doen en ik het water bijvullen. Dat was nog best een stukje lopen zo ook met de was.
Als de was hangt en er schaduw is ga ok de camper even wassen. Het is nodig want na die kleine regenbuitjes komt er heel veel zand mee en dat is geen gezicht!
Thee gezet en als ik zover klaar ben nemen we een wijntje.
Bep heeft vanmiddag al eten voor vanavond gemaakt en heeft dus nu een makkie.
Alleen hier zijn heel veel zwarte vliegen en dat geeft mij een Anduze gevoel. Dat Anduze gevoel is dat we nog met de vouwwagen en de kinderen in Anduze op vakantie waren en dat er zoveel vliegen waren en daarom daar snel vertrokken zijn. Ook hier heb ik er al ong. 65 naar de vliegenhemel gemept! Hoeveel zullen er nog volgen!
Vanwege de vliegen eten we binnen de koude macaronischotel, die prima smaakte.
Bep wast af in de camper want de afwas is ver lopen en bijna geen heet water.

1. Diane Honingh:
    6 juni 2016
    Het valt me op hoe vaak ma afwast deze vakantie. Ik dacht dat dat altijd tot jouw taken behoorde pa?
    En die vliegen, kan me dat nog goed herinneren in Anduze. Vreselijk! Hier op de zveenderijgouw heb ik in deze rijd van het jaar veel last van brommobielen. Je kunt de deur niet open zetten of er zitten er wel minimaal twee binnen. Bah! Gelukkig is Noah er dol op (viespeuk) dus die vangt ze dan wel weer....

Hier is het vandaag ook weer prachtig weer, zit even aan de koffie en ga zo nog wat was ophangen. Finus kwam gisteren thuis met koffer vol vieze was natuurlijk. Straks overblijven en als ik terug kom heb ik meestal niet zo'n zin meer. Morgenmiddag met Tom voor controle naar het ziekenhuis, woensdag heeft hij weer een oefenwedstrijd. Deze keer tegen Monnickendam op Marken.

Nou, ik ga weer iets doen... Ik heb geen vakantie helaas! Kus