Alghero

6 juni 2016 - Alghero, Italië

Maandag 6 juni

Gisteravond toen het donker begon te worden moesten alle vliegen zeker vroeg naar bed want er was er niet een meer te zien. Wij dus lekker buiten gezeten, kaarsje aan, totdat we naar bed gingen. Prachtige sterrenhemel!
Vanmorgen weer hetzelfde verhaal, prachtig weer.
Buiten ontbeten en na wat opruimwerkzaamheden zijn we om 10 uur naar het oude gedeelte van Alghero gelopen, zo'n 2,5 km.
Het was al warm dus de kant van de vakantieappartementen genomen omdat daar schaduw was.
We lopen langs de haven waar veel dure jachten in liggen.
Komen aan bij het Bastion della Maddalena, wat een onderdeel is geweest van de versterking van de stad.
Lopen de Via Carlo Alberti uit, een winkelstraat, autovrij en tot de andere kant van het stadje.
Veel winkels dus en wat er bovenuit springt zijn de winkels die bloedkoralen verkopen.
Koraalvisserij is een lange traditie hier in Alghero al komt het meeste koraal nu uit Azië.
Aan het einde van die straat kom je bij de zee en ook weer een toren, Torre di Sulis.
Maar ook een mooi terras waar we koffie gedronken hebben.
Ook diverse kerken bezocht, de Kathedraal Santa Maria, Chiesa San Francesco en St Michel.
Via andere straatjes terug en bij de Torre San Giovanni kon je de toren beklimmen dat ik gedaan heb. Boven een mooi overzicht over de stad en de haven.
We hadden nog een adres gekregen om te eten, van een Duitser die we al meer gezien hadden, maar we hadden nog geen honger maar wel trek in een Italiaans ijsje, Bep ook!
Dus maar een bakker opgezocht en wat brood meegenomen en zo weer op de camping aan.
Over de boulevard waar een klein windje waaide.
Het is een komen en gaan hier op de camping. Gisteren Nederlandse buren gekregen en hadden ook Belgische buren die vanmorgen vertrokken zijn, nu weer Duitse buren.
Vanmorgen de Zwitserse groep vertrokken en daar is nu een Franse groep voor in de plaats gekomen.
Na het eten ik (Diane!) afwassen en daarna onder de boom gezeten want het is warmer dan gisteren.
Dan de zwembroek aangetrokken en in de Zee gezwommen. Mooi zandstrand en ook het water was lekker (als je er door was!) langzaam aflopend en bijna geen golven.
Na dit gebeuren het zout onder de douche er afgespoeld en meteen opgefrist.
Bep ook na mij douchen en dan aan de thee want de dag vliegt weer om.
Het gebeurd steeds vaker dat we de vijf in de klok niet halen, het wordt steeds later!
Maar ook nu smaakt het wijntje van vandaag weer lekker!
Ook nog even de contacten met de diverse familieleden via whats app onderhouden zodat we weer helemaal bij zijn!
Om 7 uur gaat Bep weer het kombuis in om weer wat op tafel te zetten.
 Vanwege de vliegen eten we weer binnen en na de afwas gaan we weer buiten zitten.
Er is wel wat meer wind dan gisteren maar evengoed lekker!

1. Diane Honingh:
    7 juni 2016
    Haha, wat dacht.. Zal ook maar eens afwassen. Bij de avond afwas heb je er deze keer niet bij gezet wie de pineut was. Zou er geen afwasmachine bestaan voor in de camper? Zou mij wel iets lijken. Alhoewel de afwas op vakantie minder erg is/lijkt dan thuis.