Torre Grande

3 juni 2016 - Torre Grande, Italië

Vrijdag 3 juni

Het bleef stoeien met de schotel, kreeg geen beeld op de TV.
Dus overgegaan op een potje scrabbel dat Bep won deze keer. ( anders loop ik teveel uit!)
Toe we naar bed gingen nog even buiten gekeken naar de prachtige sterrenlucht.
Vanmorgen, we beginnen er aan te wennen, weer prachtig weer.
De sanitaire handelingen in de camper en daarna de klusjes rond de camper voordat je vertrekt.
Onze Franse buren gingen ons voor en ik hielp hen nog even de poort uit omdat er een behoorlijke drempel zit. Wij vertrekken om 9.25 (26gr) en gaan een stukje terug vanwaar we de hoofdweg zijn afgegaan. We sloegen links af richting Nurallo, Laconi over de S 128.
Bij Gesturi is een natuurgebied, van 43 km2, op een hoogvlakte (500m) waar wilde paarden lopen.
Deze zg Giara paarden worden niet hoger dan 1.20m.
We reden door een prachtig gebied naar Laconi. Daar namen we de S442 richting Uras.
Ook een prachtige weg die ons aan Frankrijk doet denken. Alleen in Frankrijk heb je hele mooie parkeerplaatsen en hier geen één. Wel een parkeerhaventje en dan daar maar op gestaan om koffie te drinken. Wat we tot nog toe gezien hebben is dat het hier op Sardinië veel schoner is en ook de wegen een stuk beter dan op Sicilië, veel minder troep en in de dorpen vrouwen de straten schoon houden!
We reden naar Uras en dan een stukje snelweg naar Oristano. Hier is het vlak en ook wel dor.
In Oristano de camper geparkeerd en het stadje ingelopen. Eerst naar de VVV en daar veel informatie ontvangen. Het stelt niet zoveel voor, een klein centrum met een Kathedraal, Santa Maria Assunta en nog een Kerk, Chiesa San Francesco. Er zullen er vast meer zijn maar deze hebben we gezien. Ook een oude poort die op het Piazza Roma staat. Verders wat winkels in de straatjes die ook vrij van verkeer zijn. Op een terras eten we een broodje met een kop cappuccino.
Toen we klaar waren vroeg Bep of ik wist wat ik gegeten had. Ik had wel een vermoeden en die kwam uit!, een broodje krab!! Maar moet eerlijk toegeven dat het niet beroerd smaakte al zal ik het de volgende keer niet bestellen!!
Dan weer terug naar de camper en naar Torre Grande gereden waar we op de camping gingen staan. We konden alle plaatsen nemen maar op de gele kleur komt  morgen een groep en dan moesten we verkassen of weer veder gaan. Nu dat was toch het plan dus staan we op een geel nummer.
Camper neergezet, alles aangesloten en de luifel uit. We staan wel onder en tussen veel pijnbomen maar evengoed veel zon en schaduw kunnen we maken!
Ik loop even een verkenningsronde en zie een mooi strand met zicht op Capo San Marco en Torre di Giovanni di Sinus waar ook de overblijfselen van Tharros, een voormalig stadje dat door de Feniciers in 800v. Chr gesticht was, ligt. Dan onder de luifel en thee drinken.
Aangezien Bep voor de thee heeft gezorgd ben ik aan de beurt voor het wijntje in te schenken.
Ook nu is het weer heerlijk en Bep gaat tegen zevenen naar binnen om het eten voor elkaar te maken. We eten weer heerlijk en ook Bep doet de afwas en ik ruim de rommel op en doe alles weer in "het schuurtje".
Er is nogal wat bedrijvigheid want ook veel Italianen die op "geel" staan zijn aan het opruimen en douchen, gaan morgen ook weer weg

1. Diane Honingh:
    4 juni 2016
    De foto's zien er mooi uit! Nog gezwommen?