Palau

9 juni 2016 - Palau, Italië

Donderdag 9 juni

Gisteravond dus de hele avond buiten gezeten, kaarsje aan wijntje er bij, wat wil een mens nog meer!
Vanmorgen, geen druktes, dus rustig aan en om 8.45 zaten we buiten aan het ontbijt.
Bep wilde wat wassen en ik het water bijvullen. Daarna werd ik ingezet bij hand en spant diensten voor de was, een soort kruier!
Maar goed, de was aan de lijn en dan aan de koffie.
Na de koffie ik mijn wandeltenue aan en ben naar Capo d' Orso gelopen.
Gisteren een route meegekregen van de juffrouw van de receptie.
Het was niet ver lopen, ong 30 min. heen en dan 30 min. heen en terug de berg op en dan weer 30 min. terug.
Die rots is zo genoemd omdat het bovenstuk lijkt op een Beer (Orso). En dat is ook zo.
Maar als je boven bent lijkt het daar helemaal niet op!
Maar je hebt een prachtig uitzicht over de omgeving, Palau en ook de Maddalena Archipel.
Echt op ansichtkaartniveau.
Hier op het noord oosten van Sardinië zijn heel veel steensculpturen. Doordat hier vaak een noord westen Mistral waait en zand meeneemt worden de granieten rotsen gezandstraald en zo vormen ze schelpvormende holtes en soms zelfs doorboord.
Na een tijdje van het uitzicht te hebben genoten weer naar beneden en op de camping aan.
Bep was niet meegegaan vanwege de warmte en de hoogte maar zat in haar boek te lezen en de was lag opgevouwen in de kast.
Ook zijn de Nederlanders aangekomen die we in Alghero hebben ontmoet bij de calamiteit van de buurman. Die kwamen even informeren wat hier zo te doen was en nog even napraten over die gebeurtenis.
Dan eerst eten en daarna douchen.
Als dat allemaal gebeurd is ga ik de foto's even op de lap top zetten om ze veilig te kunnen bewaren.
Daarna gaan we naar het strand en gaan de zee in. Wel even doorkomen maar je frist er lekker van op. Fototoestel vergeten maar misschien morgen.
Dan wéér douchen om het zout er af te spoelen en aan de thee.
Ook nog even aan de praat met de Duitse buurman die ook een nieuwe camper heeft en vlak bij de Hobby fabrieken woont, bij de Deense grens.
Dan is het al lang weer tijd voor een wijntje en om 7 uur krijgen we nog even "live" beeld uit Marken en zien dat het goed gaat met de twee kleinste kleinkinderen.
Bep gaat daarna de keuken is om te zorgen dat wat we vandaag verbrand hebben weer wordt aangevuld. Bep wast af en ik doe de vuilnis wat best een eind lopen is.
Als de afwas gebeurd is gaan we weer naar buiten want net als gisteren gaat de wind liggen en wordt het behaaglijk.
Ik nog even in de administratie en foto's.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade