Gallipoli

30 april 2016 - Gallipoli, Italië

Zaterdag 30 april

Gisteravond dus TV gekeken en gekeken naar "ik vertrek". Dan gezien dat ook je dromen wel eens niet uitkomen!
Vandaag dus een rustdag ingelast als het mooi weer was en dat was het! Blauwe lucht en de zon als je opstaat, heerlijk. Dus na het ontbijt de stoelen buiten en genieten van het mooie weer.
Na de koffie zijn we naar het strand gaan wandelen. In de zomer rijdt er een treintje maar nu dus lopen. Niet ver, ong. 1km. Het strand bestaat uit wat zand en ook rotsen. Je hebt een prachtig uitzicht over de baai van Gallipoli. Ook een strandtent die vandaag open is. Alleen Zandvoortse prijzen en dus maar verder gelopen. Daar even rondgelopen en dan weer terug. Het is al weer etenstijd dus de tafel te voorschijn gehaald en eten.
Na de afwas ontspannen een boek lezen, kaart bekijken en van het mooie weer genieten.
Na de thee sprak ik onze Italiaanse buurman, die Engels sprak. Was met vrouw en twee kinderen vanuit Milaan hier heen gereden voor het betere weer. Hij werkte bij een bank en zij was dokter.
Kinderen van 3 en 5 waren nog niet leerplichtig dus konden mee. Had nog wat tips voor Sicilië waar hij vorig jaar geweest was.
Dan betalen, dan kunnen we morgen weg wanneer we willen. Maar er is een probleem, de printer werkt niet! De man zit wat in de printer te wroeten en haalt er diverse stukken papier uit. De man had maar één hand en ik vroeg hem of ik hem een vraag mocht stellen. Dat mocht en ik dus gevraagd of hij daar mee geboren was omdat hij er zo handig mee was, het was ook zijn rechterhand. Vertelde hem dat mijn kleinzoon wel met één hand geboren is en dat hij daar hartstikke handig mee is. Maar dat was hij niet, hij had hem bij een ongeluk op jongere leeftijd verloren, was hartstikke rechts maar doet alles nu links, schrijven, autorijden,computer, tennis, enz. Het zit ook tussen de oren en hoe je er mee omgaat zei hij.
Het wijntje nog buiten gedronken en eten binnen want het wordt fris.
Na de afwas de spullen opruimen want morgen weer verder en volgens de verwachting van de buurman, slechter weer!