Weer thuis in Uitdam

3 juli 2016 - Uitdam, Nederland

Zondag 3 juli

Gisteravond dus voetballen gekeken, Duitsland- Italië, het zou dè wedstrijd worden!
Maar dat viel tegen. De eerste helft hebben de doelmannen bijna niets te doen gehad, alle twee wilden geen doelpunt tegen krijgen. Tweede helft werd levendiger, Duitsland kreeg een paar kansen en één er in, 1-0. Daarna kwamen de Italianen wat uit hun schulp en het eerste schot op doel was de penalty, veroorzaakt door een domme handsbal, 1-1.
Daarna verlenging en het werden strafschoppen waarna, na een lange reeks, Duitsland won.
Het was wel de partij die voetballen wilde, dus voor mij de terechte winnaar.
Daarna nog een wijntje genomen en het was al zondag dat we naar bed gingen.
Vanmorgen bij het krieken van de dag zongen de merels het hoogste lied. Waar je ook bent ze spreken allemaal dezelfde taal, waar je ook bent, wel zo makkelijk!
Douchen zodat we fris en fruitig weer op huis aan kunnen. Ontbijten en nog even naar het toiletgebouw (ver lopen!) en dan om vijf voor tien vertrekken we uit Groesbeek.
We nemen de toeristische route langs de Zevenheuvelenweg en dan de brug over de Maas die over 14 dagen de wandelaars van de 100e Vierdaagse zal bevolken.
We rijden over de A 15, A12, A30 en dan de A1 naar huis.
Onderweg diverse buien en de temperatuur zakt naar 13 gr. Maar na het Amsterdam Rijnkanaal is het droog en de temperatuur stijgt gelukkig weer. Bij 't Schouw getankt en waren om kwart voor twaalf thuis.
Verwelkomd door de buren die ons gelukkig nog kenden en na buiten even gepraat te hebben een kop koffie met hun gedronken en de verhalen uitgewisseld.
Dan beginnen we met de belangrijke dingen uit de camper te halen en om drie uur haalt Finus ons op en gaan we naar Broek in Waterland. Het is prachtig weer en kunnen buiten zitten.
Ook komt de fam. Honingh uit Marken en ook het weerzien met beide families is weer als van outs.
De tafel wordt gedekt en Finus achter de BBQ en we eten heerlijk terwijl de verhalen die we nog niet wisten worden verteld.
Als de fam. met de kleine kinderen naar huis zijn helpen wij opruimen en drinken nog een kop koffie en worden weer door Finus naar huis gebracht.
We zijn weer thuis, hebben een hele mooie en lange reis (8300km) achter de boeg en ik wil iedereen bedanken voor de reacties op dit blog of een mail.
Je doet het en het is soms even lastig maar als je zo af en toe een reactie krijgt is dat leuk en weet je waarvoor je het doet, proberen andere mensen ook een beetje mee te kunnen genieten van de reis die wij maken.

Groeten en misschien tot in het najaar als wij weer een reisje zullen gaan maken.

Bep en Bert Honingh

1. Dirk Molenaar:
    3 juli 2016
    Welkom thuis ik heb van je verhalen genoten gr neef Dirk m
  2. Tante Co:
    3 juli 2016
    welkom thuis. Blij dat jullie weer thuis zijn.
    Bedankt voor alle mooie reisverhalen.
    Tot ziens
    tante Co